Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Volvo Cars oslávila 28. marca 10. výročie svojej akvizície spoločnosťou Zhejiang Geely Holding (ďalej Geely) a pri tejto príležitosti sa zamerala na budúcnosť.

Švédska automobilka vo vlastníctve čínskej spoločnosti Geely zaznamenala úplnú transformáciu svojej obchodnej činnosti. Pod jej záštitou sa zmenila z čisto európskej firmy na vskutku silného globálneho hráča na trhu s luxusnými automobilmi a dosiahla rekordné tržby, príjmy a zisky.

Pri obzretí sa za jedným desaťročím a pohľade vpred na ďalšie, ktoré ju čaká, je spoločnosť Volvo Cars odhodlaná stavať na tomto pevnom základe a stať sa lídrom v oblasti elektrifikácie, autonómneho riadenia a nových modelov mobility. Zároveň chce nadviazať ešte užšiu spoluprácu so svojimi sesterskými značkami pod záštitou spoločnosti Geely.

„Spoločnosť Volvo Cars je dnes silnejšia, než kedy bola,“ uviedol generálny riaditeľ Håkan Samuelsson. „So spoločnosťou Geely sme vstúpili do úspešnej fázy, ktorá nás vyniesla na celkom novú úroveň. Úplne sme vynovili naše produktové portfólio, etablovali sa na svetovom trhu, takmer zdvojnásobili predaj a prešli z vyrovnanej obchodnej činnosti bez ziskov a strát na stranu ziskovosti. So spoločnosťou Geely budeme aj v budúcnosti naďalej rásť.“

V nadchádzajúcich rokoch sa chce spoločnosť Volvo Cars etablovať ako líder v oblasti elektrifikácie. Jej cieľom je dosiahnuť, aby polovicu jej celosvetového objemu predaja do roku 2025 tvorili plnoelektrické automobily a zvyšok hybridné. Tieto vozidlá budú patriť do novej generácie vozidiel Volvo, ktoré budú postavené na modulárnej platforme SPA2 – nástupcovi súčasnej úspešnej modulárnej architektúry vozidiel SPA.

Spoločnosť má zároveň v úmysle vytvoriť milióny priamych spotrebiteľských vzťahov prostredníctvom nových foriem mobility a očakáva, že bude hrať vedúcu úlohu pri bezpečnom zavádzaní technológií autonómneho riadenia.

Tieto a ďalšie ambície umožnilo zavedenie trvalo udržateľného a ziskového obchodného modelu v priebehu posledného desaťročia, ktorý poskytol spoločnosti Volvo Cars pevnú platformu pre ďalší rast.

Po oddelení od spoločnosti Ford Motor Company v roku 2010 spoločnosť Volvo Cars spolu s čínskou automobilkou Geely zmapovala novú budúcnosť švédskej značky, ktorá má byť postavená na niekoľkých základných stavebných kameňoch: technická nezávislosť, globálna výrobná stopa, posilnenie identity značky a nezávislá kontrola zo strany spoločnosti Geely.

Od roku 2014 so svojou vlajkovou loďou XC90 spoločnosť kompletne vynovila svoje produktové portfólio a zaradila doň zostavu úplne nových SUV a modelov kombi. Všetky nové modely sú založené na modulárnej architektúre vozidiel SPA z vývojovej dielne spoločnosti Volvo alebo na modulárnej architektúre CMA, ktorú Volvo vyvinulo v spolupráci so spoločnosťou Geely.

Nové modelové portfólio zaznamenalo celosvetový úspech a prinieslo spoločnosti Volvo Cars šesť po sebe idúcich predajných rekordov a rekordných ziskov. V roku 2019 predala viac ako 700-tisíc vozidiel, čo sa stalo po prvý raz za viac ako 90 rokov jej existencie.

Spoločnosť tiež rozšírila svoju celosvetovú výrobnú a výskumno-vývojovú sieť: zatiaľ čo kedysi začínala s dvoma výrobnými závodmi a jedným závodom na výrobu motorov v Európe, dnes má štyri ďalšie výrobné zariadenia a výskumno-vývojové centrum v Číne, ako aj automobilový závod v Spojených štátoch amerických, ktoré poskytujú prirodzené prevádzkové zabezpečenie.

Omladená značka a dizajn Volvo, ktorá sa zameriavajú na luxusné proporcie a stelesňujú v automobilovom priemysle jedinečnú škandinávsku identitu, vyniesli spoločnosť do nových výšin a pevne ju etablovali ako plnohodnotnú alternatívu v segmente luxusných automobilov.

Značky: