Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Volvo Cars predstavila plán budúcich technológií počas podujatia s názvom „Volvo Cars Tech Moment“.

Počas priameho prenosu zo švédskeho Göteborgu spoločnosť Volvo Cars ponúkla prvý pohľad na technológie, ktoré sú základom jej budúcnosti – budúcnosti, kde budú všetky vozidlá najnovšej generácie čisto elektrické. Na podujatí sa zúčastnia a vystúpia s príspevkami aj predstavitelia spoločností Google, Luminar, Northvolt a NVIDIA.

Akcia „Volvo Cars Tech Moment“ prinesie množstvo zásadných myšlienok a interaktívnych častí s otázkami a odpoveďami, ktoré poskytnú zaujímavé nové informácie z oblastí, ako je cesta spoločnosti k úplnej elektrifikácii, jej ambícia presúvať vývoj softvéru čoraz viac na vlastné kapacity, centralizácia výpočtov, plány ďalšej úrovne bezpečnostných technológií či plán zavedenia bezpečného autonómneho riadenia.

V rámci podujatia spoločnosť predstaví aj svoju budúcu koncepciu informačno-zábavných systémov a koncepčné vozidlo, ktoré stelesňuje vizualizáciu jej technologického plánu a ponúka pohľad na budúcnosť dizajnu v ére čisto elektrických vozidiel.

„Keďže do roku 2030 sa chceme transformovať na spoločnosť čisto elektrických luxusných vozidiel, zaviazali sme sa, že budeme vyrábať najlepšie autá v celej našej 94-ročnej histórii,“ uviedol výkonný riaditeľ Håkan Samuelsson. „V našom vývoji je to veľmi vzrušujúce obdobie a my budeme uspokojovať rastúci dopyt zákazníkov po čisto elektrických vozidlách, ktoré ponúknu plne integrovanú konektivitu, najlepší bezpečnostný štandard v odvetví a pokročilé autonómne riadenie.“

Spoločnosť Volvo Cars sa zaviazala k úplne elektrifikácii a pre novú generáciu svojich plne elektrických vozidiel má ambiciózne plány. Jej cieľom sú automobily, ktoré poskytnú viac ako dvojnásobný reálny dojazd v porovnaní so súčasnými elektrickými vozidlami, umožnia omnoho rýchlejšie nabíjanie akumulátora a ponúknu nižšie náklady na vlastníctvo i nabíjanie. Do polovice tohto desaťročia chce spoločnosť Volvo Cars predať vo svete 1,2 milióna vozidiel a z toho aspoň polovicu plne elektrických.

Z finančného hľadiska je cieľom spoločnosti Volvo Cars dosiahnuť ročnú prevádzkovú maržu 8 – 10 percent do polovice desaťročia, k čomu ju motivuje zvýšený predaj a tržby vo všetkých troch predajných regiónoch sveta, efektívnejšie predajné a distribučné kanály, synergia s jej pridruženými spoločnosťami a širšia ponuka plne elektrických vozidiel. Očakáva sa ďalší nárast ziskovosti vďaka dosiahnutiu parity hrubej marže medzi elektrifikovanými vozidlami a vozidlami so spaľovacím motorom do polovice desaťročia.

Spolu s prechodom na základné výpočty v automobiloch prostredníctvom špičkovej technológie NVIDIA prejde spoločnosť Volvo Cars aj na vlastný vývoj softvéru a zameria sa na kratšie vývojové cykly. Táto skutočnosť odráža rastúcu úlohu softvéru ako rozlišovacieho prvku vozidiel budúcnosti a je hnacou silou ziskového rastu.

Ide o jasný odklon od statického prístupu k vývoju, ktorý prevládal v automobilovom priemysle veľmi dlho, a umožní spoločnosti Volvo Cars zlepšovať flexibilitu, zvyšovať rýchlosť vývoja a rýchlo uvádzať na trh nové bezdrôtové služby, technológie a softvér.

Nová generácia modelov značky Volvo odráža vedúce postavenie spoločnosti Volvo Cars v oblasti automobilovej bezpečnosti a nastaví v tomto smere nové štandardy. Jej budúce vozidlá budú hardvérovo pripravené na autonómne riadenie, pretože budú mať v štandardnej výbave senzory LiDAR od spoločnosti Luminar. Spoločnosť sa zároveň usiluje o využívanie sily získavania údajov v reálnom čase s cieľom neustále zvyšovať úroveň bezpečnosti svojich budúcich vozidiel.

Spoločnosť Volvo Cars bude tiež pokračovať v spolupráci so spoločnosťou Google, aby posunula svoj špičkový prístup k informačno-zábavným systémom a konektivite vozidiel na novú úroveň. Nový informačno-zábavný systém bude ponúkať jednoduché, vyvážené a bezpečné používateľské rozhranie, ako aj plnú integráciu medzi ekosystémami spoločností Volvo Cars a Google.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.