Volvo Cars pokračuje v zavádzaní nového informačno-zábavného systému s operačným systémom Android so zabudovanou službou Google do modelov XC60, S90, V90 a V90 Cross Country* v rámci širšej aktualizácie svojho modelového portfólia.
Systém, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Google, prináša nové poňatie podstaty informačno-zábavného systému vozidiel a charakterizuje ho používateľsky prívetivé rozhranie a bezkonkurenčné možnosti pripojenia.
Volvo Car Group je prvá spoločnosť, ktorá vstúpila do spolupráce s firmou Google, aby do svojich vozidiel integrovala informačno-zábavný systém s operačným systémom Android a zabudovanými aplikáciami a službami Google. Prvým vozidlom značky Volvo, ktoré bude systémom vybavené, sa stal plne elektrický model XC40 Recharge.
Spoločnosť Volvo Cars zároveň uvádza aj balík digitálnych služieb so zabudovanými aplikáciami a službami Google*, ktorý bude v ponuke pre všetky vozidlá značky Volvo s informačno-zábavným systémom na báze operačného systému Android. Cieľom je poskytnúť zákazníkom rovnakú skúsenosť, na akú sú zvyknutí vo svojich mobilných telefónoch, no prispôsobenú bezkontaktnej interakcii počas jazdy.
Balík digitálnych služieb obsahuje prístup k aplikáciám a službám Google**, aplikáciu Volvo On Call a bezdrôtovú nabíjačku telefónov, ako aj všetky údaje potrebné na chod uvedených služieb***.
Aplikácie a služby Google poskytujú bezkontaktnú pomoc služby Asistent Google, najlepšiu navigáciu v triede prostredníctvom služby Mapy Google a široký ekosystém natívnych palubných aplikácií prostredníctvom obchodu Google Play, vďaka čomu vylepšujú funkčnosť celého informačno-zábavného systému.
Vďaka službe Asistent Google môžu vodiči vykonávať potrebné úkony pomocou hlasu, a sústrediť sa pritom na cestu pred sebou. Takto majú možnosť napríklad ovládať teplotu, nastaviť cieľ cesty, prehrávať hudbu a podcasty či odosielať správy – a nespustiť pritom ruky z volantu.
Hudobné a mediáne aplikácie optimalizované a prispôsobené pre automobily budú v ponuke prostredníctvom obchodu Google Play. Služba Mapy Google bude poskytovať aktuálne mapy a údaje o premávke.
Okrem nového informačno-zábavného systému sú spomenuté modely vozidiel aktualizované aj o najnovšie pokročilé asistenčné systémy na podporu riadenia (ADAS). Ide o moderný modulárny systém aktívnej bezpečnosti, ktorý obsahuje celý rad radarov, kamier a ultrazvukových snímačov.
K ďalším aktualizáciám portfólia patria nové farby karosérie a výber čalúnenia, ako aj možnosť vybavenia interiéru bez kože pre všetky modely série 60. Interiér bez kože je k dispozícii aj pre model XC40 Recharge.
Aktualizácia modelového portfólia sa časovo zhoduje s oznamom spoločnosti Volvo Cars, že jej plne elektrický model Volvo XC40 Recharge bude odteraz v ponuke výlučne online ako súčasť jej novej obchodnej stratégie, o ktorej informovala nedávno.
V rámci novej stratégie sa chce Volvo Cars stať do roku 2030 spoločnosťou s plne elektrickým sortimentom automobilov, ktoré budú v ponuke iba online. Bude intenzívne investovať do svojich online predajných kanálov, pričom sa zameria na jednoduchý a pohodlný spôsob ponuky luxusných elektrických vozidiel.
Plne elektrický model XC40 – a neskôr aj čerstvo predstavený model C40 Recharge – budú v ponuke prostredníctvom vlajkového online obchodu volvocars.com. Ten bude následne prepracovaný tak, aby ponúkal zákazníkom zjednodušený proces nákupu, transparentné ceny a široký výber predkonfigurovaných elektrických vozidiel s cieľom skrátiť dodacie lehoty.