Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Značka Citroën dosiahla v roku 2019 na Slovensku historicky najlepšie predaje za posledných osem rokov.

Registrované predaje značky Citroën dosiahli 8 ročný rekord – za rok 2019 dosiahli hranicu 5%, čo predstavuje 5.457 registrovaných nových osobných a úžitkových vozidiel. V celkovom poradí značiek sa sa Citroën posunul o jednu priečku vyššiu oproti roku 2018 a zaradil sa tak medzi osem napredávanejších automobilových značiek na Slovensku (kategórie M1+N1).

Značka Citroën rástla v predaji rýchlejšie ako celoslovenský trh (nárast o 2,7%) – jej nárast bol až 9% oproti roku 2018, čo je o 442 viac zákazníkov, ktorí si vybrali a zakúpili v roku 2019 svoj nový Citroën. Celkovo je značka za minulý rok piatou najrastúcejšou značkou na slovenskom trhu. Nárast záujmu zákazníkov sa výrazne prejavil pri kúpe osobných modelov (+10%), významný prínos pre nárast podielu značky malo uvedenie nového SUV modelu C5 Aircross. Tento model s výnimočným komfortom a najnovšími technológiami sa hneď v roku svojho uvedenia zaradil medzi 12. najpredávanejších SUV modelov veľmi obľúbeného a rastúceho segmentu C-SUV. 

Pri  úžitkových vozidlách sú predaje stabilné a veľmi silné už niekoľko rokov. Napriek celoslovenskému poklesu predaja ľahkých úžitkových vozidiel do 3,5tony sa značke Citroën podarilo medziročne narásť o 4%. Lídrom vo svojom segmente sa stal praktický Jumpy Furgon, pričom zo silnej ponuky trojice úžitkových modelov Berlingo, Jumpy a Jumper je tradične najväčší záujem o Jumper Furgon s počtom až 859 predaných vozidiel.

K úspechu značky už od svojho uvedenia prispieva výrazne Citroën C3, len na Slovensku vyrábaný mestský hatchback C3, ktorý je počtom 1503 ks tretím najpredávanejším modelom na Slovensku,registrovaným v kategórii hatchbackov segmentu B. Celkovo je značka Citroën v segmente B tretia najúspešnejšia  – s počtom 2.429 registrovaných vozidiel, 8% podiel v segmente, 5% nárast oproti minulému roku. Vďačí za to okrem bestselleru C3 aj mestskému SUV C3 Aircross;  rovnako ako priestrannému, osvedčenému a elegantnému sedanu  C-Elysée.

Tretím najúspešnejším modelom v portfóliu značky je Citroën Berlingo, ktorý je dlhodobo lídrom vo svojom segmente. Za minulý rok 2019 sa predalo v jeho variante osobnej aj úžitkovej spolu 849 vozidiel.

Potešujúce je, že rastúci trend predajov, čiže viac zákazníkov si našli modely značky medzi fyzickými osobami, ale aj medzi živnostníkmi a firmami s nárastom až 13%.

  • Najlepšie celoročné predajné štatistiky od roku 2010:
    • 5.457 registrovaných automobilov,
    • podiel na trhu M1+N1 5%,
    • medziročný nárast +10%
  • Medziročný nárast značky Citroën v kategórii M1 osobných vozidiel na úrovni 10 % (4335 registrácií) a pre kategóriu N1 ľahkých úžitkových vozidiel (do 3,5t ) na úrovni 4% (1122 registrácií)
  • Najpredávanejšie modely:
    • 1. CITROËN C3 (1503 vozidiel),
    • 2. JUMPER (859 vozidiel),
    • 3. BERLINGO OSOBNÉ (745 vozidiel)
  • Dôležité novinky značky Citroën, ktoré budú uvedené v roku 2020:
    • C5 AIRCROSS PHEV (plug-in hybrid SUV segmentu C- nižšej strednej triedy),
    •  Nový CITROËN C4 (hatchback segmentu C- nižšej strednej triedy)

*zdroj štatistiky registrácií nových vozidiel ZAP SR

Značky: