Nový Lexus RX 500h má nielen prelomový hybridný systém pohonu, ktorý využíva turbodúchadlom preplňovaný motor 2,4 a šesťstupňovú automatickú prevodovku, ale aj celý balík technologických riešení, vďaka ktorým sa pri jazde správa ako športiak.
Celkový hybridný výkon tohto modelu je 371 km a je prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom nového pohonného systému DIRECT4. Ten upravuje výkon a krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou podľa stavu vozovky. Je preto presnejší ako akýkoľvek mechanický systém. DIRECT4 tiež poskytuje lepší pocit z ovládania, predovšetkým pri vyšších rýchlostiach a pomáha znižovať nakláňanie karosérie počas zrýchľovania a spomaľovania.
Nový Lexus RX je postavený na platforme GA-K, ktorá zaručuje nízke ťažisko, vysokú tuhosť celej konštrukcie, ako aj dobré vyváženie odpruženia. Vo verzii RX 500h boli tieto vlastnosti ešte viac posilnené a auto je prispôsobené na dynamickú jazdu. Jedným z kľúčových prvkov je systém Dynamic Rear Steering, ktorý automaticky prispôsobuje uhol natočenia zadných kolies podľa rýchlosti a smeru jazdy. Maximálny uhol je 4 stupne. Tento systém uľahčuje manévrovanie a zvyšuje stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Ďalším vylepšením je, že pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú opačne ako predné, pri vyšších nasledujú činnosť prednej nápravy.
Model RX 500h sa štandardne dodáva aj s adaptívnym odpružením AVS, ktoré poskytuje nezávislé ovládanie odpruženia každého kolesa, čo prispieva k pohodlnejšej jazde na nerovných cestách, vyššej sile tlmenia v zákrutách a väčšej stabilite pri jazde v priamom smere.
Vo vozidle bol nainštalovaný aj iný brzdový systém. V tomto modeli boli použité vetrané predné kotúče s priemerom 400 mm a pevné strmene s protiľahlými piestami, nalakované na čierno a označené logom Lexus. Zaručujú rovnomerný tlak doštičiek a sú odolné voči slabnutiu brzdného účinku. Auto tak spomaľuje stabilne a systematicky.