Okrem donášky jedla Wolt aj buduje nový koncept obchodného domu vo vrecku.

Spoločnosť Wolt pri príležitosti tretieho výročia fungovania na slovenskom trhu ohlásila, že rozširuje svoje pôsobenie v retailovom segmente. Zákazníci stále viac inklinujú k okamžitej donáške a nechcú už na svoje objednávky dlho čakať. Práve v oblasti okamžitej donášky chce byť Wolt jednotkou na slovenskom trhu.

Po troch rokoch na Slovensku pokrýva Wolt svojim servisom už takmer 30 percent celkovej slovenskej populácie. Na trhu má tie najvyššie ambície, a preto sa počas roka 2022 rozšíril už do 22 miest Slovenska a do konca roka plánuje pridať ďalších 15 miest. Pokračujúca expanzia Woltu zahŕňa aj nové segmenty, ktoré majú z platformy Wolt vytvoriť najväčší obchodný dom vo vrecku. 

Wolt nie je len o donáške jedla

V aplikácii zákazník nájde 15 percent partnerov z oblasti retailu a tento podiel sa bude zvyšovať. Virtuálny obchodný dom majú zákazníci vďaka platforme Wolt prakticky kedykoľvek po ruke a môžu si sami vybrať z pestrej ponuky potravín, drogérie, kvetov alebo napríklad aj elektroniky. 

Najväčší podiel po jedle tvoria objednávky potravín – na tento segment sa dnes Wolt najviac sústredí. Okrem sesterského Wolt Marketu spoločnosť spolupracuje aj s partnermi ako sú Tesco, Billa či Coop Jednota.

Záujem o okamžitú donášku potravín, tzv. q-commerce sa výraznejšie zvýšil počas pandémie koronavírusu a jej význam sa bude dlhodobo zvyšovať. Zákazníci očakávajú dovoz tovaru prakticky okamžite, vrátane potravín.

Wolt Zdroj: Wolt

Napriek tomu, že trh s okamžitou donáškou potravín prechádza na Slovensku aj v zahraničí racionalizáciou, Wolt Market plánujeme naďalej rozširovať. Najbližšie otvárame ďalšiu prevádzku v Bratislave” uvádza Jana Trnovská, generálna riaditeľka Wolt Market ČR a SR. Keďže ekonomická situácia a stúpajúce ceny ovplyvňujú zákaznícke správanie, Wolt Market reaguje rozširovaním sortimentu do rôznych cenových kategórií. Pracuje zároveň aj na vytvorení špeciálnej selekcie, kde bude niekoľko základných potravín za dlhodobo znížené ceny. Pri rýchlej objednávke potravín oceňujú zákazníci najmä úsporu času a komfort objednávky. 

Dostupnosť Wolt Marketu

Dnes Wolt Market pokrýva už väčšinu Bratislavy a Košíc a z dlhodobého hľadiska sa plánuje postupne dostať do každého krajského mesta či väčšieho okresného mesta na Slovensku.

Za tri roky sa rapídne zvýšil počet partnerov Woltu. Celkovo spolupracuje s viac ako 2 200 partnermi, pričom v roku 2019 začínal so 70 reštauráciami. Expanzia pre Wolt znamená nielen rozšírenie platformy do nových miest a lokalít či zvyšovanie počtu partnerských prevádzok z rôznych oblastí, ale aj spustenie nových služieb.  

Ďalšie služby

Preto, aby mohla spoločnosť expandovať aj do menších miest, začala v nich ponúkať službu Vlastné doručenie. Tento model je zaujímavý najmä pre reštaurácie, ktoré už majú vlastných kuriérov, a teda Wolt využívajú len na objednávanie a podporu zákazníkov. Takúto službu ponúka Wolt už v 7 lokalitách. 

Rovnako rozvíjajúcou je služba pre firmy – Wolt pre firmy, v rámci ktorej môžu spoločnosti využiť objednávanie cez Wolt na faktúru. Čoskoro plánuje Wolt spustiť aj službu Wolt Drive, v rámci ktorej môžu firmy alebo e-shopy využiť  pre svojich zákazníkov len službu expresnej donášky cez partnerských kuriérov Woltu.

Zdroj: Wolt

Prečítajte si aj:

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.