Praktickejší prístup k produktu ponúkne reklama s QR kódom.

Na webe 9To5Google bola uvedená informácia o tom, že počas zápasov WBNA (ženský baksetball) na YouTube TV budú zobrazovať špeciálne typy reklám. QR kód možno nie je tak špeciálny, avšak bude personalizovaný o logo inzerenta. To by nakoniec tiež nemuselo byť ničím výnimočným. Ide však o prvú lastovičku v reklamnom biznise a spôsob, ako sa sprístupniť divákom ešte viac.

CEO YouTube, Neal Mohan, hovorí o podpore pre tvorcov obsahu. Predstavujú silu YouTube aj to, prečo je služba taká navštevovaná. Podľa Mohana by oni mali dostávať cenu Grammy. V každom prípade ide o ďalší spôsob, ako chce YouTube monetizovať svoju prevádzku. A verte, že lacná nie je. Príjmy z reklám sú nádejou pre mnohých prevádzkovateľov služieb. Vidieť to na filmových službách. Kedysi etalón prenosu bez reklám, dnes chcú mať aspoň jeden typ predplatného s reklamami.

Je to forma financovania a vládne tu symbióza. Diváci získajú obsah zadarmo, no budú musieť strpieť reklamy. Kto nechce reklamy, má možnosť sledovať YouTube Premium (nezamieňať si s YouTube TV). Podobne je to aj pri SkyShowtime, ktorý má reklamné predplatné aj na slovenskom trhu. Netflix ako priekopník spustenia účtov s reklamami zatiaľ nemá pokrytý slovenský inzertný trh.

YouTube-advertiser-branded-QR-codeZdroj: 9To5Google

Zdroj: 9To5Google

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.