Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V trnavskej automobilke Groupe PSA Slovakia vyrobili včera večer už 200-tisíce vozidlo z novej generácie modelu Peugeot 208.

Stalo sa tak len niečo viac ako rok po spustení sériovej výroby. Jubilejné vozidlo, ktoré vyšlo z linky akceptácie, bol Peugeot 208 v atraktívnej verzii GT Line žltej farby (Jaune Faro). Pod kapotou skrýval najnovší trojvalcový benzínový turbo-motor s objemom 1,2 litra s označením EB2ADTD_B. Vozidlo z radu najnovšej generácie modelu Peugeot 208, ktorý tento rok získal ocenenie Európske Auto roka 2020, je pripravené na export ku klientovi v Izraeli. Toto potvrdzuje dlhodobý veľký záujem klientov o tento model.

Trnavská automobilka získala súhlas s jeho sériovou výrobou v júli 2019. Tri mesiace po začiatku výroby termickej verzie bolo v Trnave vyrobené aj prvá 100% elektrická verzia e-208 s nulovými emisiami CO2. Zákazník si teda v rámci konceptu „Power of choice“ v prípade novej modelovej rady Peugeot 208 môže vybrať medzi elektrickou, benzínovou a dieselovou motorizáciou. S novým modelom pribudli v trnavskej automobilke tri nové farebné odtiene: modrá – Blue Vertigo, žltá – Jaune Faro a perleťovo-biela – Blanc Nacre. Systém pohonu tohto modelu sa montuje na novej, modernej, flexibilnej a ekologickej platforme známej pod skratkou CMP (Common Modular Platform). S novým vozidlom začalo v Trnave po prvýkrát aj lisovanie časti karosérie z hliníka.

Nová generácia modelu Peugeot 208, vyrábaná v Trnave, získala už množstvo ocenení. V marci 2020 to bolo najprestížnejšie ocenenie Európske auto roka 2020. Členovia poroty na novom modeli Peugeot 208 ocenili jeho odvážny dizajn a použité technológie. Do jeho vonkajšieho vzhľadu je pretavená DNA značky, vrátane charakteristických predných LED svetiel, pripomínajúcich tri šelmie pazúry. Výrazné lemy blatníkov a zadný spojler evokujú “anjelské číslo”. Peugeot i-Cockpit ® (head-up displej, kompaktný volant a dotykový displej) vylepšený inovatívnym 3D prístrojovým panelom je nielen estetický, ale zároveň aj zvyšuje bezpečnosť.

V Trnave sa aktuálne vyrába nový model Peugeot 208, ktorý je Európskym autom roka 2020. Automobilka prvý krát v histórii ponúka aj 100-% elektrickú verziu e-208 s nulovými emisiami CO2.  Od septembra 2016, exkluzívne len na Slovensku, vyrába aj nový model Citroën C3. Od leta 2020 ponúka svojim zákazníkom už jeho vynovenú facelift-ovanú verziu.

Celková investícia koncernu na Slovensku už presiahla 1,2 miliardy EUR. Aktuálne vytvára automobilka do 4.500 pracovných postov. Začiatkom roka 2017 sa úspešne rozbehla tzv. štvrtá, víkendová pracovná zmena. Vrátane dodávateľov generuje tento výrobca áut na Slovensku takmer 20.000 pracovných postov.

Priemerná mzda operátorov výroby vyplatená v roku 2019 dosiahla 1.291 € pred zdanením (vrátane prémií a príplatkov). Celková priemerná mesačná mzda bez manažmentu dosiahla v roku 2019 výšku 1.632 € pred zdanením (vrátane prémií a príplatkov).

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.