Spoločnosť MasterCard prichádza s ďalším rozšírením bezkontaktných technológií na slovenskom trhu. Spolu s bankou ČSOB a spoločnosťami DELIKOMAT a Ingenico Group pripravila nové riešenie pre výdajné automaty na drobné občerstvenie. Slováci vďaka nemu teraz môžu bezkontaktne zaplatiť v 130 výdajných automatoch na kávu DELIKOMAT po celej krajine.

Spoločný projekt spoločností MasterCard, ČSOB, DELIKOMAT a Ingenico Group reaguje na trendy a uľahčuje ľuďom platbu v nápojových a výdajných automatoch. Po novom už nemusia zháňať drobné, stačí zaplatiť priložením bezkontaktnej platobnej karty. Bezkontaktné platby sa na Slovensku tešia veľkej obľube. Zatiaľ čo na konci roka 2013 bolo na Slovensku evidovaných okolo 2,1 milióna bezkontaktných kariet, koncom roka 2014 už ich počet podľa štatistík ZBK prerástol 3,2 milióna.

MasterCardTlacovka

Viac ako 63 % všetkých slovenských platobných kariet už je dnes bezkontaktných. „Slováci si bezkontaktné platenie obľúbili a vďaka nemu platia kartou stále nižšie sumy. Prieskum MasterCard MasterIndex ukázal, že vyše 46 % ľudí bežne platí kartou nákupy pod 6 eur, takmer tretine ľudí potom prídu vhodné sumy aj pod 2 eurá,“ hovorí Martina Kirchrathová, riaditeľka pre rozvoj komerčných riešení, MasterCard.

MasterCardBezkontaktna2_nowat

„S inštaláciou bezkontaktných terminálov do výdajných automatov sme začali vlani v Českej republike. V prvej fáze bolo nainštalovaných okolo 200 výdajných automatov a aktuálne môžu ľudia zaplatiť bezkontaktne v takmer 500 automatoch vo všetkých odvetviach po celej Českej republike,“ hovorí Jan Komárek, obchodný riaditeľ pre Slovensko, DELIKOMAT. Na Slovensku DELIKOMAT začína s približne 130 výdajnými automatmi na kávu s terminálom, do budúcnosti sa počíta s ich ďalším rozšírením po celej krajine, okrem kávy by tak malo byť možné zakúpiť si bezkontaktne kompletný sortiment – cukrovinky, balené nápoje, bagety, chladené jedlá atď.

MasterCardAutomat

Posledný prieskum MasterCard MasterIndex ukázal, že viac ako 60 % Slovákov platí kartou aspoň dvakrát týždenne a najčastejším tovarom, ktorý kupujú, sú práve potraviny a veci každodennej spotreby (69 % ľudí).

Záujem o platby kartou navyše každoročne rastie a sami ľudia si želajú rozšírenie akceptačnej siete do ďalších odvetví. „Možnosť zaplatiť bezkontaktnou kartou sa postupne rozširuje aj na ďalšie miesta, kde doteraz nebol tento spôsob platby úplne bežný – či už ide o hromadnú dopravu, parkovanie, mýto alebo zdravotníctvo. Vo všetkých týchto oblastiach už existujú prvé projekty, ale do budúcnosti sa tieto trendy stanú masovejšie. “ vysvetľuje Radek Horák, produktový manažér ČSOB.

Pozrite si aj video ukážku bezkontaktného nákupu kávy:

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.