Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Predaj elektronických diaľničných známok zahraničným motoristom vzrástol medziročne o 50 %.

Ukázali to štatistiky za vlaňajšok v porovnaní s rokom 2021. Najväčší vzostup v medziročnom meradle sme zaznamenali u maďarských motoristov, vlani si kúpili o 85 % viac známok než rok predtým. Na prvom mieste v počte kúpených známok motoristami z inej krajiny sa však naďalej nachádzajú vodiči z Česka.

Prvá pätica najčastejších cudzokrajných návštevníkov našich diaľnic je v tradičnej štruktúre – Česi, Nemci, Poliaci, Maďari a Rakúšania. Najviac diaľničných známok si vlani kúpili Česi, a to 730.000 kusov (55-percentný nárast). Druhú priečku obsadili návštevníci z Nemecka, kúpili si 392.000 známok (30-percentný nárast). Do tretice sú to Poliaci, ktorí si vlani kúpili 367.000 známok (47-percentný nárast), na štvrtom mieste sú Maďari so 182.000 kusmi známok (85-percentný nárast) a na piatom Rakúšania, ktorí si kúpili 161.000 známok, čo je o 58 % viac než v roku 2021.

Najobľúbenejším typom diaľničnej známky medzi zahraničnými motoristami je 10-dňová. Česi si ich vlani kúpili takmer 571.000 kusov, Nemci zhruba 282.000, Poliaci 262.000, Maďari 159.000 a Rakúšania skoro 129.000 kusov.

Značky: