Zásielkovňa.sk, ktorá priniesla na územie ČR a SR prvú franšízu v oblasti logistiky, otvorila nové depo v Trenčíne. Vlastný rozvoj reaguje na prudkú expanziu e-commerce a blížiace sa vianočné obdobie. Medziročne pribudlo o 20 % viac e-shopov a tržby odvetvia rástli o 15 %! Už aj veľmi malé e-shopy dnes môžu zákazníkom poskytovať špičkové doručovanie bez toho, aby museli mať vlastnú logistiku a sieť výdajných miest.
Zásielkovňa.sk vychádza z osvedčeného modelu, ktorý sa uplatnil v domovskej Českej republike. Objem zásielok je podelený medzi depá, ktoré každé má istú kapacitu. Po jej prekročení vzniká ďalšie depo. V súčasnosti je v ČR 8 dep a na Slovensku 4 (Bratislava,Trenčín, Žilina, Poprad). Ako to funguje? Depá sústreďujú zásielky, z nich putujú na výdajné miesta. Rozvoz je realizovaný zvyčajne dopoludnia a popoludní sa zasa zásielky zvážajú z e-shopov, z výdajných miest (v prípade ak e-shop nemá vlastné rozvozové miesta) do depa.
„Vlastnú logistiku si môžu dovoliť budovať veľkí hráči a aj to s dlhodobou návratnosťou. Naše služby sú určené práve pre stredné a menšie e-shopy, ktoré ťažia s hustej siete výdajných miest, automatizácie, technológií a procesov, jednoducho z nášho „matrixu“, ako zvykne hovoriť zakladateľka konceptu Simona Kijonková,“ uvádza Alexander Jančo, CEO Zásielkovňa.sk a dopĺňa: „Onedlho rozšírime sieť výdajných miest na Slovensku až na 380. Verím, že našimi aktivitami výrazne akcelerujeme rozvoj podnikania v oblasti e-commerce na Slovensku.“
Otvorením depa v Trenčíne zlepšuje Zásielkovňa.sk logistické procesy a geografické pokrytie Slovenska. Deklaruje tak zároveň pripravenosť kapacít na vianočnú sezónu. Vianoce tradične zvyšujú nároky na skladové kapacity a doručovanie, často až niekoľkonásobne. „Pokračujeme tiež v zlepšovaní a zrýchľovaní procesov na výdajných miestach. Od novembra začíname na najrušnejších pobočkách implementovať platobné terminály, pričom približne 200 výdajných miest bude zosieťovaných on-line,“ hovorí Alexander Jančo.