Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Najnovšia štúdia spoločnosti Epson s názvom Experiential Future sa zaoberala využívaním zážitkových technológií na akciách, pre atrakcie, zábavné destinácie, v pohostinstvách alebo v rámci predaja v Európe.

Spýtali sme sa spotrebiteľov na ich skúsenosti s veľkoplošnými projekciami, interaktívnymi displejmi, hologramami a virtuálnou a rozšírenou realitou. Výsledky ukazujú, že dochádza k významnému spoločenskému posunu v postojoch spotrebiteľov. Pri všetkých vekových kategóriách európskej spoločnosti rastie dopyt po imerzívnych zážitkoch počas podujatí, v rámci rôznych atrakcií a aj v obchodoch.

„Skôr než hľadanie šťastia, identity, postavenia a zmyslu v materiálnych veciach, ľudia stále viac nachádzajú tieto hodnoty v zážitkoch. Na sociálnych sieťach dávame čoraz častejšie prednosť zobrazovaniu zážitkov pred vecami. Štúdia ukazuje, že značky, ktoré využívajú zážitkové technológie na vytvorenie trvalých vizuálnych spomienok, získajú za odmenu vernosť zákazníkov, oddaných followerov a klientov, ktorí sa k nim budú vracať,“ povedal Neil Colquhoun, Viceprezident pre región CISMEA a pre divíziu Professional Displays, Epson Europe B.V.

Tri hlavné zistenia

Prieskum odhalil najmä tri výrazné trendy, ktoré v celej Európe podporujú popularitu zážitkov:

  1. Účastníci podujatí sa chcú nechať zážitkami pohltiť.
  2. Prostredie, ktoré ponúka zážitkové nakupovanie, by mohlo pomôcť pritiahnuť návštevníkov späť do obchodov.
  3. Spotrebitelia z radov mileniálov a generácie Z sú ochotní minúť viac za vstupenky na podujatia, ktoré ponúkajú zážitkové prvky.

Zážitky môžu pomôcť vrátiť nakupujúcich späť do obchodov. Budúcnosť maloobchodu je preto v zážitkoch. Faktom je, že viac zážitkov by motivovalo nakupujúcich k návšteve obchodu, do ktorého by normálne nezavítali. Štúdia EPSON zistila, že až tri štvrtiny respondentov (75 %) by zmenili svoje zvyklosti pri nakupovaní, ak by viac obchodov ponúkalo zážitkový prvok. Mileniáli sú hnacím motorom.

Štúdia tiež ukázala, že mileniáli sa už nechcú chváliť tým, čo nové si kúpili, skôr sa snažia na svojich priateľov urobiť dojem fotkami jedinečných zážitkov, pamiatok, ktoré navštívili a vizuálne zaujímavých akcií, na ktorých sa zúčastnili.

Mileniáli sú vďačnou cieľovou skupinou pre akcie, ktoré ponúkajú imerzívne zážitky, lebo až 57 % z nich by bolo ochotných za vstup na takéto akcie zaplatiť viac. Je to aj preto, že viac ako dve tretiny z nich (69 %) si myslí, že zážitky sú budúcnosťou akcií.

Vizuálne zaujímavú akciu ste mohli vidieť aj v Banskej Štiavnici v historickom Dome Maríny, ktorý sa premenil na interaktívne miesto dýchajúce históriou a láskou. Projektory Epson vytvárali z Domu Maríny magické miesto po viacerých stránkach. Príbeh lásky Maríny a Sládkoviča mohli návštevníci zažiť na vlastnej koži aj vďaka Hovoriacim obrazom ako z Harry Pottera.

Štyri portréty Maríny, Sládkoviča, Maríninej mamy a Maríninho manžela Gerzsa v historických drevených rámoch počas prehliadky ožívali a komunikovali medzi sebou. Touto netradičnou high-tech formou divákom rozpovedali, ako to v skutočnosti bolo s jedným z najslávnejších príbehov lásky.

Budúcnosť je v zážitkoch

„Je zrejmé, že pri spotrebiteľoch všetkých vekových kategórií dochádza k posunu smerom k zážitkom. Značky, ktoré v súčasnosti zážitkovú zložku ignorujú, sa vystavujú nebezpečenstvu. Naša štúdia podčiarkuje, aké dôležité sú inverzívne a zážitkové prvky pre úspech podujatí a atrakcií, pre predaj, pohostinstvá a voľný čas. Prieskum tiež ukazuje, že firmy môžu nové technológie využiť na to, aby ponúkali nezabudnuteľné zážitky, nadviazali kontakt so svojou klientelou a zabezpečili si vernosť zákazníkov,“ povedal Neil Colquhoun, Viceprezident pre oblasť CISMEA a divíziu Professional Displays, Epson Europe B.V.

Značky: