Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Takmer štvrtina žien si kupuje zánovné vozidlá. Obľúbenosť malých kompaktných áut u nich klesá, naopak rapídne rastie záujem o SUV a vozidlá s automatom. Pri doplnkovej výbave sú však stále skromnejšie ako muži.

Pandémia koronavírusu mení nákupné zvyklosti nás všetkých, a nie je tomu inak ani u žien, ktoré dnes majú svoj sviatok. Ženy sú pri výbere auta dlhodobo veľmi pragmatické, aj preto viac uprednostňujú praktickosť vozidla pred prehnanou doplnkovou výbavou. Stále častejšie si vyberajú väčší batožinový priestor, automatickú prevodovku a hlavne mladšie automobily. Z doplnkovej výbavy uprednostňujú bezpečnostné prvky, ako je handsfree, tempomat, parkovacie senzory či automatické zastavenie pred prekážkou. Vyplynulo to z analýzy trhu spoločnosti AAA AUTO pri príležitosti dnešného MDŽ.

„Štvrtina našich zákazníkov sú ženy, u ktorých pri výbere automobilu dlhodobo pozorujeme vyššiu mieru pragmatickosti. Viac sa zameriavajú na svoje skutočné potreby aj s ohľadom na dostupné financie. Minulý rok výrazne ovplyvnil ich nákupné správanie. Z malých praktických autíčok s minimálnou výbavou častejšie presadajú do veľkopriestorových vozidiel typu SUV alebo kombi. Dôležitou súčasťou sa pre nich stáva aj doplnková výbava v podobe handsfree pre bezpečné telefonovanie počas jazdy, parkovacie senzory, adaptívny tempomat alebo asistent zastavenia pred prekážkou,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.

Vodičky vlani aj napriek vyšším nárokom nemíňali oveľa viac peňazí. V priemere sa ich útrata za nákup vozidla zvýšila len o necelých 100 eur – na 7 442 eur. V súčasnej dobe je to ale už 8 222 eur. Viac ako polovica žien si kupuje autá maximálne do 10 rokov veku.

„Ženy dlhodobo kupujú skôr mladšie automobily, čo sa vlani ani napriek pandémii nezmenilo. Aby neprekročili svoj rozpočet a mohli si zaobstarať väčšie vozidlo, oželejú aj komfortné prvky výbavy. Tento rok pozorujeme ešte väčší príklon k mladším autám. Zánovné vozidlo si kupuje štvrtina dám,“ doplnila Topolová.

Najobľúbenejšou karosériou tohto roku u žien je ešte stále hatchback (40 %), ktorému ale stále viac šliape na päty hlavne variant SUV (23 %). Ten tento rok už predbehol verziu kombi (22 %), ktorá ešte donedávna bola na druhej priečke. Až 57 % žien si volí vozidlo s benzínovým motorom, 22 % automatickú prevodovku a 15 % náhon na všetky štyri kolesá. Z modelov je stále najobľúbenejšia Škoda Fabia, ktorej sa predalo len o štyri kusy viac, ako Škody Octavia. Na tretej priečke je Kia Ceed.

Rovnako, ako u mužov je najobľúbenejšou značkou žien česká Škoda.  Najviac, 18 % žien si vyberá  čiernu, skoro rovnako potom aj striebro-šedú či bielu farbu vozidla. „Ani vo farbách ženy nie sú tak rozmarné, ako sa často verejnosť domnieva. Málokedy si kupujú automobil len s ohľadom na jeho farbu, aj keď to môže byť pomocník pri konečnom rozhodovaní sa v prípade podobných áut,“ uzavrela Karolína Topolová.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.