Značka Volkswagen Osobné automobily nabrala plné tempo pri transformácii smerom k elektromobilite.
„Rok 2020 bol pre Volkswagen zásadným obratom a prelomom smerom k elektromobilite“, povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen. V uplynulom roku nemecká značka dodala zákazníkom viac elektrických automobilov ako kedykoľvek predtým: celkovo vyše 212.000 automobilov s elektrifikovaným pohonom (+158 percent oproti roku 2019) z toho takmer 134.000 (+197 percent oproti roku 2019) vozidiel s čisto elektrickým pohonom. „Sme na dobrej ceste dosiahnuť náš cieľ, stať sa lídrom trhu pri elektrických automobiloch na batérie. Ponúkame atraktívnu a dostupnú elektrickú mobilitu tak, ako nijaký iný výrobca,“ dodal Ralf Brandstätter.
Napriek náročným podmienkam na trhu Volkswagen v uplynulom roku celosvetovo dodal zákazníkom približne 5.328 milióna vozidiel s rozličnými druhmi pohonu. To predstavuje mínus 15 percent oproti predchádzajúcemu roku. V mesiaci december 2020 značka pokračovala v záverečnom šprinte ku koncu roka a s mínusom 2 percentá takmer dosiahla veľmi dobrý predaj z predchádzajúceho mesiaca. „Volkswagen v roku 2020 preukázal svoju silu. Napriek všetkým obmedzeniam v oblasti predaja automobilov spôsobeným pandémiou sme si dokázali udržať náš celosvetový trhový podiel a v niektorých regiónoch ho dokonca mierne zvýšiť,“ povedal Klaus Zellmer, člen predstavenstva značky Volkswagen Osobné automobily pre predaj. „To dokazuje, že máme atraktívne produkty, ktoré nadchýnajú našich zákazníkov a špičkovo motivovanú predajnú organizáciu.“
ID.3 sa vyšvihol na špičku rebríčkov predaja v mnohých štátoch Európy
V roku 2020 značka Volkswagen Osobné automobily uviedla na trh 9 nových modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid. Podiel elektromobilov a hybridných vozidiel tým v Európe vzrástol na 12,4 percenta z celkového predaja značky. V roku 2019 pritom predstavoval iba 2,3 percenta. Najobľúbenejším modelom bol ID.3 s počtom 56.500 predaných kusov – hoci sa začal reálne predávať až v septembri. Za ním nasledoval e-Golf2 s približne 41.300 exemplármi a Passat GTE3 s počtom približne 24.000 kusov. Celkovo si v roku 2020 zákazníci objednali približne 68.800 kusov ID.3 a z nich 56.500 exemplárov im Volkswagen aj fyzicky odovzdal, z toho približne 14.400 v Nemecku. „S ID.3 sme trafili do čierneho,“ povedal šéf predaja Zellmer. „Hoci bol uvedený na trh až v druhom polroku, v mnohých európskych štátoch sa okamžite zaradil na špičku predajných štatistík.“
Napríklad vo Fínsku, Slovinsku a Nórsku bol ID.3. v decembri najpredávanejším elektromobilom. Vo Švédsku bol ID.3 v decembri 2020 dokonca absolútne najpredávanejším automobilom – bez ohľadu na druh pohonu. V Holandsku a Nemecku sa značka Volkswagen Osobné automobily za celý rok 2020 umiestnila na prvom mieste v predaji elektromobilov – s podielom 23,8 percenta v Nemecku 23 percent v Holandsku.
Aj na nemeckom flotilovom trhu sa prejavil prelom v oblasti elektromobility. Tu podiel elektromobilov na batérie (BEV) a plug-in hybridov (PHEV) spolu dosiahol takmer 22 percent objednávok – po približne 2 percentách v roku 2018 a necelých 5 percentách v roku 2019.
ID.4 a plug-in hybridy majú v roku 2021 zabezpečiť ďalší impulz
Po ID.3 teraz Volkswagen začína postupne uvádzať na trhy už druhý elektrický model ID.44. Je prvým globálnym elektrickým modelom značky a ako SUV presne zodpovedá aktuálnemu záujmu zákazníkov – podiel SUV na celkovom predaji značky Volkswagen celosvetovo vzrástol z 29,8 percenta v roku 2019 na 34,8 percenta v roku 2020. Klaus Zellmer: „Pre rok 2021 sme si predsavzali zvýšiť náš celosvetový trhový podiel.“ Impulz k tomu okrem nových elektromobilov poskytne aj hybridná ofenzíva, zahájená v roku 2020.
Predaj značky Volkswagen Osobné automobily v prehľade:
Dodávky zákazníkom | Dec. 19 | Dec. 20 | Zmena v % | 2019 | 2020 | Zmena v % |
Západná Európa | 116.500 | 139.300 | +19,5% | 1.496.800 | 1.146.300 | -23,4% |
Stredná a Východná Európa | 23.700 | 21.600 | -8,6% | 267.700 | 222.300 | -17,0% |
Severná Amerika | 45.800 | 52.500 | +14,7% | 564.800 | 468.400 | -17,1% |
Južná Amerika | 46.600 | 43.000 | -7,8% | 491.500 | 392.300 | -20,2% |
Čína vrátane HK | 354.200 | 320.600 | -9,5% | 3.163.200 | 2.851.100 | -9,9% |
Ostatné Ázia-Pacifik | 15.600 | 11.600 | -25,7% | 149.300 | 120.500 | -19,3% |
Blízky Východ/Afrika | 12.900 | 14.500 | +12,7% | 145.600 | 127.100 | -12,7% |
Celosvetovo | 615.200 | 603.100 | -2,0% | 6.279.000 | 5.328.000 | -15,1% |
Spotreba elektrickej energie a emisie uvedených modelov
1ID.3 – Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 15,4-13,5 (kombinovaná ), kombinované emisie CO2 v g/km: 0;
2e-Golf – Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 13,8 – 12,9 (kombinovaná ), kombinované emisie CO2 v g/km: 0;
3Passat GTE – Spotreba paliva v l/100 km (NEDC): kombinovaná 1,5-1,4; Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,2 – 13,8; kombinované emisie CO2 v g/km: 34-32;
4ID.4 – Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 16,9-16,2 (kombinovaná ); kombinované emisie CO2 v g/km: 0;