6 funkcií, ktoré by mal ponúkať každý internetový obchod

0

Aby bol hodný roka 2020.

Vytvorili ste si internetový obchod alebo si ho plánujete vytvoriť? V takom prípade si prečítajte náš starší článok, TU a pozrite si odporúčania Akadémie virtuálneho Slovenska. V tomto článku sa zameriame na 6 kľúčových funkcií, ktoré by mal každý eshop ponúkať, aby bol hodný roka 2020.

Kvalitná prezentácia produktu či služby

Toto je základ každého obchodu a je jedno, či ide o kamennú predajňu alebo o eshop. Kvalitná prezentácia je základom úspechu, pretože umožňuje zákazníkom spoznať produkt a pochopiť ho. V kamennej predajni má zákazník tú výhodu, že si produkt pozrie, chytí do ruky a osobne sa s ním zoznámi.

Vo virtuálnom priestore to však takto nefunguje a preto musíte navrhnúť eshop tak, aby čo najlepšie prezentoval váš produkt či službu – v obrázkoch, videách a s dostatkom informácií.

Prezentácii môžu pomôcť aj vtipné videá či meme obrázky, ktoré majú potenciál sprístupniť váš produkt medzi masy ľudí a to bez toho, aby daní ľudia sa o váš produkt zaujímali. Vtipná prezentácia ich však môže osloviť a premeniť ich na aktívneho zákazníka.

Jednoduchý spôsob platby

Prezentovali ste svoj produkt čo najlepšie? OK, v ďalšom kroku ho treba predať čo najjednoduchšie a najrýchlejšie. V rámci vášho internetového obchodu môžete ponúknuť rôzne spôsoby platby, či už je to platenie kartou, na dobierku či prevodom. Myslite však na to, že ľudia preferujú najjednoduchšie a najrýchlejšie riešenie.

V prípade platieb kartou je potrebné vybrať si tú správnu platobnú bránu. Na trhu je viacero poskytovateľov, takže si porovnajte podmienky a vyberte si tú, ktorá vám bude vyhovovať.

Doprava, ktorá tovar doručí zákazníkovi rýchlo a pohodlne

Doručenie tovaru je nemenej dôležité ako kvalitná prezentácia a jednoduchá platba – najmä v prípade, že chcete z nakupujúceho spraviť verného zákazníka, ktorý sa k vám bude vracať. A práve o tomto môže rozhodnúť aj doprava tovaru.

Neskoré dodanie či zlý kuriér môžu spraviť vášmu obchodu zlé meno, aj keď nie vždy je to vaša vina. Preto si overte reputáciu firmy a služby, ktoré ponúkajú. Zákazník chce vedieť, čo sa s jeho zásielkou deje, chce si ju sledovať, ak je to možné a chce mať prehľad o tom, že mu ju práve dnes doručí kuriér.

Výbornou alternatívou k doprave je aj osobný odber, takže zvážte aj túto možnosť.

Jednoduchá registrácia

V predchádzajúcom tipu sme spomenuli pojem „verný zákazník„. K získaniu tohto stavu môže pomôcť aj jednoduché a rýchle vytvorenie používateľského konta a s tým súvisia registrácia zákazníka. Priamo v procese objednávky môžete zákazníkov upozorniť, že si môžu vytvoriť konto a uložiť si doň adresu, preferované doručenie či platbu kartou, aby všetky tieto údaje vložili pri ďalšom nákupe jedným klikom.

Ponúknite im pridanú hodnotu, možnosť uložiť si viac adries atď. Avšak pozor, nespravte registráciu podmienkou pre kúpu tovaru. Sú ľudia, ktorí sa nechcú registrovať a radšej budú 100× vypĺňať všetky údaje. Je to ich rozhodnutie.

Obchodné podmienky a vrátenie tovaru bez háčikov

Pokiaľ nie ste špekulant a ste presvedčený o kvalite svojho produktu, budete predpokladať, že aj vaši zákazníci budú spokojní. Niektorým však nemusí váš tovar vyhovovať a nemusí to vôbec súvisieť s jeho kvalitou – a preto je potrebné pripraviť sa aj na takéto situácie.

Zo zákona ste povinný prebrať späť tovar, ktorý je vrátený v stanovenej dobe. A hoci ide o súčasť obchodu, ktorú nebudete mať príliš v láske, svoju dôveryhodnosť môžete zvýšiť aj takým spôsobom, že sa ponúknete, že kuriéra, ktorý vám tovar prinesie späť, zaplatíte vy.

Zadefinujte si teda reklamačné podmienky, ktoré budú jasné a zrozumiteľné pre každého. A platí to aj pre obchodné podmienky, o ktorých musí byť každý zákazník informovaný a súhlasiť s nimi. Jasné, mnohí ľudia ich nečítajú, ale na to sa nemožno spoliehať, lebo vždy sa nájde niekto, kto na nich bude bazírovať.

A pokiaľ okrem všeobecných paragrafov dáte aj krátke a zrozumiteľné popisy typických situácií, vašim zákazníkom to uľahčí život a vám stúpne kredibilita.

Pomocník na telefóne alebo na čete

Vaši zákazníci budú možnože potrebovať pomoc a existuje niekoľko spôsobov, ako im ju poskytnúť. Pomôže sekcia FAQ s najčastejšími otázkami a odpoveďami. Rovnako je nevyhnutné uviesť kontaktné údaje, aby vás mohli zákazníci osloviť telefonicky alebo emailom.

A v dnešnej dobe je tiež obľúbená komunikácia cez četovací plugin na stránke alebo prostredníctvom sociálnych sietí, cez Messenger alebo WhatsApp.

Ďalšie užitočné rady nájdete na stránkach projektu Akadémia virtuálneho Slovenska, ktorý môžete sledovať na webe sk-nic.sk/akademia-virtualneho-slovenska a tiež aj na YouTube kanáli Akadémie virtuálneho Slovenska. Nový obsah bude pribúdať každý týždeň.

Zdroj: SK-NIC

Prečítajte si aj:

Na čo myslieť, keď si chcete vytvoriť internetový obchod?

O autorovi

Mobilné zariadenia, aplikácie a hry pozorne sledujem od ich uvedenia na trh. Okrem toho sa zameriavam na operačné systémy, zaujímavé služby pre spotrebiteľov, najnovšie gadgety a trendy budúcnosti. Publikujem od roku 2006, sledovať ma môžete na Instagrame @rmnkdlc a kontaktovať na roman@touchit.sk

Pridaj komentár