Prvý ročník bratislavskej konferencie Experience Conference si dal za cieľ priniesť tunajším technologickým biznisom know-how revolučných firiem zo zahraničia ako Booking.com, Amazon, IDEO, N26 či Prezi.
Organizátorom konferencie je UX štúdio Lighting Beetle, ktoré verí, že kvalitný user experience je jeden z najdôležitejších faktorov úspechu v dnešnom svete digitálnych inovácií.
Konferencia si dala za ciel nakopnúť slovenský biznis sektor, aby prehodnotil svoje priority a myslel viac na používateľský zážitok. To isté platí aj o štátnom sektore, aby weby ako Slovensko.sk či pripravované eHealth projekty boli jednoduchšie a príjemnejšie na používanie.
Stručný popis preberaných tém a rečníkov:
Anton Schubert – Rodák z Londýna, ktorý pracoval 12 rokov v legendárnom IDEO – firme, ktorá je napríklad zodpovedná za dizajn viacerých produktov pre Apple. Anton vo svojej prednáške vysvetlil spôsob, akým pristupuje k inováciam. Tie by vraj nemali byť spotrebiteľom nasilu pretláčané, no mali by prirodzene vychádzať z ich aktuálnych problémov a potrieb.
Zsuzsa Kovacs – Zsuzsa je expert na dátový výskum pre Prezi – inovatívny nástroj pre tvorbu interaktívnych prezentácií. Tvrdí, že je veľmi ťažké pýtať sa ľudí čo chcú, pretože to sami často nevedia. Dáta vám však ukážu ako sa ľudia správajú a ako reagujú na rôzne situácie. Na základe dát napríklad vznikli startupy ako Netflix, Spotify či už spomínaný Prezi.
Matt Lee – Veterán UX dizajnu z New Yorku, ktorý pracoval pre firmy ako Booking.com, Amazon či Microsoft. Vo svojej prednáške poukázal na dôležitosti kvalitatívneho výskumu v dizajne, čím mierne oponoval Zsuzse, expertovi na dátovú analytiku. Matt nezavrhuje A/B testovanie a dáta, no na príkladoch zo svojej praxe ukázal, prečo sa niekedy môžu čísla mýliť a ako sa dá pomocou štruktúrovaných rozhovorov už na piatich respondentoch zistiť viac, ako z dát získaných od tisícov používateľov.
Elysia Howell – Ak ste ešte nepočuli o banke N26, tak vecte, že sa jedná o revolúciu v oblasti bankovníctva. Berlínsky startup je totižto prvou plnohodnotnou digitálnou bankou, ktorá pôsobí na území celej Európskej Únie, a to bez jedinej fyzickej pobočky. Elysia nám prezradila, ako pomocou dizajnového myslenia zmeniť aj tak konzervatívne a prísne regulované oblasti podnikania, akým je bankovníctvo.
Mahek Shah – Akademik z bostonskej Harvard Business School s praxou nielen v medicíne, ale aj biznise. V jeho vlastnom systéme zvanom “Value Based Healthcare” pracuje s rôznymi formami prepojenia doktorov s pacientmi vďaka digitálnym technológiam. Mahek popisuje svoju víziu modernej zdravotnej starostlivosti, v ktorej je návšteva lekára či ordinácie rovnako príjemným zážitkom, akým je napríklad návšteva Apple Store.
Alex Potrivaev – mladý startupista žijúci v Dubline, ktorý je expertom na konverzačný interface, tzv. chatbotov. Tí sú momentálne horúcou témou po celom svete, najmä vďaka stále sa zdokonalujúcej umelej inteligencii.
Ryan Haney – Pôvodne pracujúci pre digitálne oddelenie v organizácii FIFA, Ryan momentálne pracuje vo vlastnom startupe v Zurichu. Ryan o sebe hovorí, že je provokatér a ukázal to hneď tým, že na začiatku postavil celé obecenstvo zo stoličiek a rozdal mu niekoľko plechoviek piva. Vo svojej prednáške hovoril o tom, ako provokovať ľudí pomocou dizajnu k tomu, aby zmenili svoje návyky a postoje.
Autor: Milan Tibenský