Ochrana proti piráteniu hier asi nebude veľmi účinná.
Denuvo Software Solutions je rakúska firma, ktorá vytvára ochranu proti falšovaniu softvéru. Používajú ju výrobcovia hier, no ako sa zdá, ochranu vedia hackeri rýchlo prelomiť. Takto sa to stalo aj s ochranou pri hre Rise of the Tomb Raider, ktorú crackla skupina CONSPIR4CY. Skoro by sa zdalo, že ide o akúsi súťaživosť, ktorá hackerská skupina prelomí ochranu pri najnovších tituloch chránených ochranou od Denuvo. Len osem dní potreboval notoricky známy cracker Baldman na prelomenie ochrany hry Prey. Hry ako Nier: Automata a Tekken 7 nedopadli o moc lepšie.
Najlepšiu ochranu mala hra 2Dark, pri ktorej trvalo asi mesiac než bola jej ochrana zlomená. V rýchlostnom súboji sa pokračovalo ďalej pri hrách South Park: The Fractured but Whole, Middle Earth: Shadow of War, Total War: Warhammer 2 a FIFA 18, kde ochranu crackeri prelomili za menej ako 24 hodín.
Firma Denuvo sa obhajuje tým, že minimálnym cieľom ochrany je zamedziť prelomeniu v najbližších dňoch predaja. Kým v minulosti boli v deň oficiálneho uvidenia hry cracknuté a dostupné na torrente, teraz by to malo byť s pár dňovým odstupom. Tak, aby sa nenarušili úvodné predaje hier, ktoré sú v čase uvedenia vždy najvyššie.
Otázkou teda zostáva efektivita, keď k tomu pripočítame náklady vydavateľov hier na túto ochranu. Ak im to pomôže s predajom v úvodných dňoch, kým sa objaví prelomenie DRM ochrany, môže to dávať zmysel. Treba však kalkulovať s celkovými nákladmi na implementáciu ochrany a zisky, ktoré vyplynú v prvé dni.
Aktuálne sa hovorí o ochrane „verzie 5“, ktorá by zase na nejaký čas vyrovnala balans medzi pirátmi a vydavateľmi a posunula prvotné zisky z legálnej kúpy herného titulu….aspoň v prvých najmasívnejších dňoch predaja.
Prečítajte si aj:
Pirátsky server The Pirate Bay ťaží kryptomenu a používa na to práve váš CPU
Zdroj: TechSpot