Žijeme v inom svete so spoločným menovateľom COVID-19. Momentálne je tak nemožné usporiadať podujatie s fyzickou účasťou prezentátorov a novinárov, na ktorej sa ohlásila nejaká nová služba alebo produkt. Aj zamestnanci pracujú často z domu a do práce nechodia.
Veľkú tlačovú konferenciu v štýle virtuálnej reality zorganizoval na Slovensku operátor O2. Nebol to Zoom alebo Microsoft Teams, čo zažívame bežne a v podstate ide o videokonferenciu na už odskúšaných technológiách. Toto bola forma naozajstnej virtuálnej tlačovej konferencie, akú sme na Slovensku zatiaľ nezažili. Stalo sa tak v stredu 15. apríla, kedy O2 predstavilo prvé SMART paušály s nekonečným objemom dát vo forme fakturovaných služieb vrátane ďalšieho bonusu na telefón.
O2 tak bolo na Slovensku prvou spoločnosťou, ktorá v IT prostredí niečo podobné zorganizovala a je zrejmé, že s takouto formou budeme minimálne pár mesiacov stretávať. Vysielalo sa z virtuálneho štúdia, pričom jednotliví rečníci sa vôbec nenachádzali na jednom mieste. Každý z nich vysielal z iného miesta bez toho, aby bol nutný ich fyzický kontakt. Virtuálne štúdio ponúklo okrem spojenia rečníkov aj výbornú grafickú reprezentáciu a kvalitný obraz a zvuk.
Samozrejme, ani tá najlepšia virtuálna forma nemôže nahradiť ľudský kontakt. V súčasnej situácii obmedzení súvisiacich s opatreniami proti šíreniu koronavírusu bolo však nevyhnutné zvoliť nový prístup. Táto doba si vyžaduje schopnosť adaptácie, flexibilitu a rýchle reakcie. „Vnímame to ako skvelú a prirodzenú príležitosť skúšať nové riešenia, ktoré naznačujú aj budúce trendy v komunikácii,“ vyjadrila sa Tereza Molnár, šéfka komunikácie mobilného operátora O2.
Novinári pritom v predstihu dostali link, pomocou ktorého sa bolo možné na tlačovú konferenciu pripojiť. Ako sme v redakcii zistili, každý z kódov bol unikátny, virtuálnej tlačovky sme sa z našej redakcie zúčastnili traja. Pomocou integrovanej technológie SLI.DO sme aj položili otázky a odpovedal nám Igor Tóth, riaditeľ marketingu. Po skončení tlačovej konferencie sme dostali kompletný press kit s materiálmi.
Link z prvej virtuálnej tlačovej konferencie O2 zverejnilo aj na svojom Youtube kanáli, tohto živého predstavenia sa tak mohla zúčastniť aj široká verejnosť. Na kreatívnom virtuálnom riešení a technickom zabezpečení O2 spolupracovalo s tímom z agentúry Creative Pro Group.