Formula 1 na Severnej slučke okruhu Nürburgring, 24 hodín v Le Mans, 500 míľ Indianapolis a Rely Monte Carlo. Každá disciplína motoršportu má svoje ikonické podujatie. Každý, kto na ňom uspel, má svoje stále miesto v histórii týchto výnimočných súťaží. Jazdci, ktorí zvíťazili trikrát, získavajú postavenie legiend a stávajú sa členmi siene slávy. Klasické Mini si získalo srdcia priaznivcov motoršportu počas rýchlostných skúšok v Provence, na kľukatých cestách a v úzkych vlásenkách na Col de Turini a v Monaku, na uliciach, ktoré využívajú monoposty v rámci veľkej ceny.
Drobné britské vozidlo si zapísalo celkové víťazstvá v rokoch 1964, 1965 a 1967. Odvtedy sa táto klasická rely nezmazateľne spája s historickým menom John Cooper. Cestou po spomienkach s legitímnym nástupcom úspešného prekvapivého víťaza zo 60-tych rokov v modeli MINI John Cooper Works (kombinovaná spotreba paliva: 7,1 — 6,9 l/100 km, kombinované emisie CO2: 162 — 157 g/km) možno toto blízke spojenie cítiť priam na každom kilometri.
S výkonom 170 kW (231 k) zo 4-valcového motora vybaveného technológiou MINI TwinPower Turbo, so športovým výfukovým potrubím a so špeciálnym podvozkom so športovým brzdovým systémom či so 17-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin John Cooper Works sa MINI John Cooper Works stal zosobnením extrémnej zábavy z jazdy v segmente malých vozidiel. Šprint z pokoja na rýchlosť 100 km/h trvá iba 6,3 sekundy. Pružným zrýchlením z 80 na 120 km/h s hodnotou sotva 5,6 sekundy dokáže za sebou nechať aj čistokrvné športové vozidlá.
Dynamickými vlastnosťami sa spája s klasickým Mini, v ktorom jazdili Paddy Hopkirk (1964), Timo Mäkinen (1965) a Rauno Aaltonen (1967) a dosahovali výnimočné výsledky, keď dokázali porážať aj oveľa väčších a výkonnejších protivníkov. To bolo obdobie, keď na Rely Monte Carlo medzi sebou súťažili vozidlá z rôznych tried. Rozdiely v hmotnosti, objeme a výkone zmazávali kompenzácie so systémom hendikepov. Vďaka tomu dokázali v spojení s jazdeckým umením pilotov vyniknúť obratnosť a spoľahlivosť klasického Mini, čo mu zaručilo úspech proti výkonnejším a svalnatejším vozidlám ostatných výrobcov.
Každý, kto sa dnes rozhodne prísť do Monaka cez horské priechody smerom z juhu Francúzska, pôjde po stopách rely legiend minulosti. Aj keď by ste sa na cestu vydali v lete, cez deň a v modernom MINI John Cooper Works vybavenom mimoriadne výkonnými brzdami, najrôznejšími asistenčnými systémami vodiča a automatickou klimatizáciou, stále môžete získať veľmi dobrý pohľad na to, akým výzvam museli čeliť pretekári a to napríklad aj počas legendárnej Noci dlhých nožov, ktorá má za sebou už viac ako 50-ročnú históriu. Strmé cesty vedúce na Col de Turini, namrznuté cesty a čierno-čierna tma vytvárali podmienky, ktoré si od jazdcov vyžadovali mnoho odvahy a schopností.
Očarujúcej scenérii dominuje pozadie francúzskeho pohoria Prímorské Alpy (Alpes Maritimes). Okolie sa čoskoro zmení a pred očami sa objavia úzke kaňony, pobrežné promenády a monacký prístav. Cesta sa vinie pozdĺž pobrežia a ikonické ulice ako Avenue Agrebol či Route de la Moyenne Corniche ponúkajú mnoho príležitostí zastaviť sa a užiť si úchvatné panoramatické pohľady na kniežatstvo na brehu mora.
Na juhu Monaka, medzi prístavom Port de Fontvieille a futbalovým štadiónom AS Monako, prechádza MINI John Cooper Works popri Rozáriu princeznej Grace, čo je záhrada plná ruží založená na pripomenutie pamiatky princeznej Grace Patricie. Odtiaľto je to iba na skok do kniežacej rezidencie a do centra mesta Monte Carlo. V prístave pre jachty a počas hľadania parkovacieho miesta pred kasínom v Monte Carlo sa MINI John Cooper Works preplietalo s tvrdohlavým sebavedomím klasických Mini z minulosti autentických rely pomedzi šíky luxusných limuzín a superšportových automobilov z Nemecka, Talianska a zo Spojeného kráľovstva, ktoré dominujú uliciam Monaka. Každé z týchto vozidiel naznačovalo duchovnú spriaznenosť so štandardne dodávaným aerodynamickým balíkom John Cooper Works Aerodynamic Kit a s príťažlivým zadným spojlerom, ktoré podčiarkujú množstvo zábavy z jazdy pri zachovávaní minimálnej ekologickej stopy.
Práve Monte Carlo je vynikajúcim miestom, kde sa dá naplno ukázať, že MINI John Cooper Works dokáže preniesť schopnosti nefalšovaného športového vozidla aj do každodennej mestskej premávky. Veď toto je miesto, na ktorom sa môžete vydať na okružnú cestu po meste, ktorú absolvujete priamo na trase okruhu Veľkej ceny. Musíte však dávať pozor na to, aby ste išli v smere hodinových ručičiek, presne, ako sa jazdí počas pretekárskeho víkendu. Pripraviť sa, pozor, štart! Hneď sa točí doprava do známej zákruty Sainte-Dévote, potom hore, smerom ku kasínu. Počas jazdy po uliciach, ktoré tvoria mestský okruh, uvidíte viacero bronzových sôch, ktoré pripomínajú slávne pretekárske vozidlá a ich pilotov. MINI John Cooper Works je vo svojom živle. Najmä keď sa prepletá úzkymi vlásenkami, ktoré už desaťročia spôsobujú problémy veľkým raketám Formuly 1. Krátko na to svižne prechádza tunelom pod hotelom Fairmont, zákrutou okolo bazéna a vrhá sa do zákruty Rascasse pred rovnomennou reštauráciou. Útly elitný atlét vybavený špeciálne upraveným kokpitom a športovými sedadlami John Cooper Works mení jazdu na výnimočný zážitok. Ten pozostáva z dokonalého spojenia tradície motoristického športu a z modernej zábavy z jazdy. A to aj pri dodržiavaní predpísanej rýchlosti.