V roku 2023 sa vyrobí na montážnych linkách v závode BMW Group v Lipsku prvé MINI „narodené v Nemecku“. Na základe rozhodnutia BMW Group bude výroba úplne nového nástupcu súčasného MINI Countryman zmluvne zabezpečená v závode v Sasku, čo z neho urobí prvý nemecký závod BMW Group na výrobu vozidiel BMW aj MINI. Pretože sa bude v závode vyrábať spaľovacia aj elektricky poháňaná verzia pripravovaného crossoveru MINI, bol závod Lipsko predmetom investičného programu na zabezpečenie vhodného rozšírenia jeho výrobnej kapacity vrátane montáže komponentov e-pohonu.
Zmena usporiadania produktového portfólia MINI spôsobí, že značka posilní svoj záväzok k elektro-mobilite a crossover segmentu, ktorý naďalej rastie po celom svete. Nástupca populárneho MINI Countryman bude mať na výber z pohonu predných alebo všetkých kolies s vysoko účinnými benzínovými alebo naftovými motormi alebo výlučne elektrickým pohonom. Závod spoločnosti BMW Group v Lipsku zaháji výrobu nadchádzajúcej generácie crossoverov pre prémiový segment kompaktných vozidiel v roku 2023.
„Za posledných pár rokov sme nepretržite pracovali na tom, aby sme náš závod viedli do úspešnej budúcnosti. Táto zmluva na výrobu nástupcu MINI Countryman nám dáva ďalší dôležitý míľnik, na ktorom je potrebné pracovať,“ hovorí Hans-Peter Kemser, riaditeľ spoločnosti BMW Group Plant Leipzig.“ Je to jasný dôkaz viery spoločnosti v naše odborné znalosti a naše stránky a fantastické správy pre budúcnosť nášho závodu.“
Od otvorenia v roku 2005 závod v Lipsku neustále zvyšuje svoju výrobnú kapacitu. Najnovší investičný program na dosiahnutie komplexnosti pozostáva z rozšírenia a modernizácie karosárne, lakovne, montáže a logistiky v celkovej hodnote okolo 300 miliónov EUR. S výrobnou kapacitou teraz viac ako 350 000 kusov ročne má závod BMW Group Leipzig najlepšie možné predpoklady na rozšírenie svojho produktového portfólia, aby zahŕňalo nový model MINI.
Vďaka svojim mimoriadne flexibilným výrobným procesom bude závod BMW Group Plant Leipzig schopný dodávať širokú škálu pohonov pre budúcu generáciu MINI Countryman. Od spustenia výroby BMW radu 2 Active Tourer v roku 2014 sa závod stal pilotným pre architektúru predného pohonu BMW. V súčasnosti vyrába BMW radu 1 s variantami pohonu predných a všetkých kolies a BMW radu 2 Active Tourer.
Závod v Sasku je tiež rodiskom BMW Group elektro-mobility. Od roku 2013 vyrobil viac ako 200 000 elektrických BMW i3 (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l / 100 km; kombinovaná spotreba elektriny: 13,1 kWh / 100 km; kombinované emisie CO 2: 0 g / km) a BMW i3s (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l / 100 km; kombinovaná spotreba elektriny: 14,6 – 14 kWh / 100 km; kombinované emisie CO 2: 0 g / km).
V nasledujúcich rokoch sa skúsenosti tímu v oblasti elektro-mobility prejavia ešte viac. Vďaka uvedeniu do prevádzky v roku 2021 prispejú nové časti závodu k tomu, že sa Lipsko stane členom medzinárodnej výrobnej siete vysokonapäťových batérií spoločnosti BMW Group. Bude pokrývať plochu asi 10 000 metrov štvorcových a bude v ňom prebiehať vysoko automatizovaný proces na zostavenie lítium-iónových článkov privedených od dodávateľov do štandardizovaných batériových modulov. Z nich potom vznikne spojenie akumulátorových zostáv špecifických pre jednotlivé modely vozidiel BMW a MINI. Takže elektrifikované varianty budúceho nástupcu súčasného MINI Countryman budú vyrobené v Lipsku a vybavené miestne namontovanými akumulátorovými modulmi.