Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V roku 2022 oslávilo najväčšie slovenské herné štúdio Pixel Federation 15 rokov na trhu. Za ten čas sa firma rozrástla na takmer 300-členný tím so zastúpením na Slovensku i v Čechách a momentálne má na trhu 7 free-to-play mobilných hier s viac ako 3,1 milióna aktívnych hráčov mesačne (MAU).

Po dvoch rokoch pandémie, keď dosahovala rekordné tržby (47.6M EUR v roku 2020 a 50.9M EUR v roku  2021) zaznamenala firma 7 percentný pokles tržieb.

 “Rok 2022 s príjmami 47,4M EUR zavŕšil úspešné 3-ročné obdobie, počas ktorého sa naša firma príjmovo zmenila z 30-miliónovej na 50-miliónovú. Druhá polovica roka 2022 a tiež rok 2023 sú však už v znamení makro krízy (vojna, inflácia, energetická kríza) a bude pre nás veľkou výzvou udržať naše pozície. Je veľmi ťažké rásť každý rok, je veľmi ťažké každé 3 roky násobiť príjmy firmy. Vyhováranie sa na externé faktory alebo uhýbanie výzvam však nikdy nebolo súčasťou nášho DNA. Práve preto budeme pracovať ešte tvrdšie a poctivejšie na našom dlhodobom cieli: 100-miliónová firma.”, hovorí prevádzkový riaditeľ Daniel Duranka. 

S nástupom inflácie a turbulentných časov sa Pixel Federation sústredí na efektívny marketing, dôsledný prieskum trhu a vývoj nový hier, z ktorých jedna má prísť na trh už tento rok. 

Rok 2022 priniesol ajzmeny v obsadení firemnej rady – boarde. Spoluzakladateľ Šimon Šicko sa po dvoch rokoch rozhodol pre návrat do boardu, naďalej však pokračuje aj vo funkcii vedúceho oddelenia R&D. Post produktového riaditeľa (CPO) zaujal Filip Polášek a novú pozíciu Chief Gaming Officer (CGO) obsadil Martin Lučan. V boarde naďalej pôsobí spoluzakladateľ Marián Fridrich a prevádzkový riaditeľ (COO) Daniel Duranka.

Finančné a herné úspechy

Najúspešnejšími hrami firmy zostávajú TrainStation 2 a Diggy’s Adventure.

TrainStation 2 sa tri roky od svojho vzniku stáva najsilnejším projektom s tržbami takmer 19,5M EUR, čo je o milión viac než minulý rok. Zároveň medziročne rozšíril svoju hráčsku základňu o 400 tisíc na úroveň 1,4M MAU.

Diggy’s Adventure stráca svoju vedúcu pozíciu, s tržbami 17M EUR zaznamenal medziročný pokles o viac ako 3,6M EUR pri zostupe MAU o 400 tisíc. 

Projekt bol vydaný v roku 2012 a posledných 5 rokov bol hlavným ťahúňom príjmov firmy. 

Zároveň bol hlavnou inšpiráciou na vývoj novej hry Puzzle Adventure. Ide o príbehovú logickú hru s 3D grafikou, vyvinutú na základe dôkladného výskumu oddelenia R&D. Hra bola vydaná na jar 2022 a za 8 mesiacov od svojho spustenia priniesla tržby temer 1,2M EUR pri hráčskej základni 278 tisíc MAU.

Marketing

V rámci akvizície nových hráčov (User Acquisition), čelil marketingový tím veľkým výzvam, ktoré spôsobili prebiehajúce zmeny na hlavných platformách.

Vďaka niekoľkým radikálnym rozhodnutiam a dôkladnému prekopaniu interných systémov sa im však podarilo zostať v zisku. Pri celkových výdavkoch 20,7 milióna EUR na akvizíciu používateľov získali viac ako 25 miliónov nových registrácií.

Všetko naznačuje tomu, že odvetvie bude čeliť mnohým veľkým zmenám aj v roku 2023 a tím robí všetko preto, aby bola firma pripravená včas reagovať.

Spoločensky zodpovedné podnikanie 

Pixel Federation sa dlhodobo snaží dôsledne venovať spoločensky zodpovednému podnikaniu. Hlavným fokusom zostáva oblasť vzdelávania a environmentálne témy. V reakcii na teroristický útok na LGBTQ+ komunitu v podniku Tepláreň, sa pozornosť firmy upriamila aj na Social impact projekty.

Na lokálnej úrovni podporuje ochranu vzácnych biotopov v Malých Karpatoch a výsadbu zelene v hlavnom meste. Na globálnej úrovni firma v roku 2021 vstúpila do aliancie Playing for the Planet, vedenou pod záštitou Programu Organizácie Spojených národov pre životné prostredie (UNEP).

V júni sa ako prvé slovenské herné štúdio zúčastnili Green Game Jamu, v rámci ktorého sa hráčom Diggy’s Adventure, TrainStation 2 a Port City podarilo podporiť výsadbu 86 tisíc stromov v Afrike cez platformu Ecologi

Pixel Federation sa stala signatárom výzvy Ide nám o život, adresovanej vláde SR s cieľom otvorene podporiť LGBTQ+ ľudí na Slovensku a zároveň finančnou čiastkou podporila aktivity iniciatívy Inakosť.

V roku 2022 sa podarilo navýšiť CSR rozpočet o 26 percent a podporiť alebo spolutvoriť 12 projektov so sumou 93 tisíc. Rovnako však rastie aj filantropia zo strany zamestnancov, ktorí svojimi dobrovoľníckymi aktivitami a donáciami podporili 10 projektov sumou 15 tisíc eur. 

Plány na rok 2023

V roku 2023 sa Pixel Federation chystá uviesť na trh novú mobilnú hru – tycoon simuláciu zo sveta sladkostí Candy Inc.. Zároveň bude štúdio pokračovať vo vývoji nového projektu, inšpirovaného úspešnými predchodcami z rady TrainStation.

Expanziu na nové platformy momentálne firma nepovažuje za prioritu, aktívne však vyhľadáva nové príležitosti.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.