Diablo je späť a môžete si ho užiť z pohodlia gauča na veľkej televíznej obrazovke.
Pred pár rokmi bolo nemysliteľné, aby ste hrali Diablo na inom zariadení, ako je počítač s klávesnicou a myšou. Diablo III však tento zaužívaný zvyk naštrbilo, keď prišlo aj na konzoly a ukázalo, že dobrý herný zážitok vie ponúknuť aj s ovládačom v ruke. Diablo IV v tomto trende pokračuje a pokiaľ budete ako ja, pri jeho hraní nebudete už ničiť myšky, ale gamepady.
Diablo IV som hral na Xbox Series X. Najvýkonnejšia konzola súčasnosti ponúka dostatok výkonu, aby hra bežala v natívnom rozlíšení 4K pri 60 fps. Výraznejšie poklesy snímok za sekundu som nezaznamenal, hoci drobná variabilita počtu fps sa zriedkavo objavila. Avšak nešlo o nič výrazné, čo by negatívne ovplyvnilo herný zážitok.
Nebojte sa gamepadu
Celková kvalita vizuálov je na vysokej úrovni a definoval by som ju niekde na úrovni nastavenia vysokej až ultra kvality v prípade počítačovej verzie. Alebo inak povedané, Diablo IV vyzerá na Xbox Series X vynikajúco a veľká televízna obrazovka mu pristane. A popravde, na gamepade sa hrá z gauča pohodlnejšie, ako keby ste použili klávesnicu a myš. Ale proti vkusu…
Aby som bol konkrétnejší, moja postava bol Rogue. Pri hraní na gamepade je k dispozícii automatické mierenie a označovanie nepriateľov, ktoré môžete ovplyvňovať natočením postavy. Základný útok sa aktivuje automaticky, keď držíte tlačidlo A. Netreba ho opakovane rýchlo stláčať. Ostatné schopnosti sú rozdelené na zvyšné tlačidlá gamepadu a môžete si ich prispôsobiť.
Na takéto ovládanie si budete možnože chvíľu zvykať – osobne mi chvíľu trvalo skoordinovať používanie bočných tlačidiel, avšak po dvoch-troch hodinách som už bezchybne aktivoval ľavé a pravé tlačidlá podľa toho, ako som potreboval. Vo výsledku hodnotím ovládanie pomocou gamepadu ako pohodlné a praktické. Nie je to niečo, čo by obmedzovalo vaše schopnosti zabíjať príšery v porovnaní s tradičným ovládaním pomocou klávesnice a myši.
Cross-Play aj Cross-Progression
Diablo IV ponúka tzv. Cross-Play aj Cross-Progression, čo znamená, že môžete hrať s ostatnými hráčmi a to bez ohľadu na to, na akej platforme hrajú. Cross-Progression znamená, že pokiaľ máte Diablo aj na počítači aj na konzole (na každú platformu si musíte kúpiť hru samostatne), váš postup v hre sa synchronizuje bez ohľadu na platformu. Toto je fajn, ak chcete hrať napr. príbehovú časť na Xboxe a na skupinové aktivity preferujete počítač atď.
Písaná komunikácia je v prípade Xboxovej verzie náročnejšia, nakoľko môžete odpovedať iba prostredníctvom rýchlych predpripravených odpovedí, avšak je zrejmé, že v prípade zmysluplného kooperatívneho hrania siahnete skôr po hlasovej komunikácii.
A pokiaľ by vás zaujímalo, či má Diablo IV podporu pre klávesnicu a myš na Xboxe, pretože niektoré hry túto vlastnosť majú, tak nie – k dispozícii je iba ovládanie pomocou gamepadu.
Mix Diabla II a III
Ignorujúc rozdiel v ovládaní, Diablo IV definujem ako mix druhého a tretieho Diabla. Z dvojky si berie najmä atmosféru, ktorá je temnejšia a menej farebná ako v prípade Diabla III. A z trojky používa herné mechanizmy, najmä rýchlejšie tempo boja, a end game obsah, ktorý v dobe Diabla II ešte nebol.
Hrateľnosť je vďaka tomu zábavná a dostatočne atraktívna a to aj napriek tomu, že samotná herná náplň je v princípe stereotypná – zabíjať príšery, zbierať predmety, ktoré z príšer padajú a meniť skúsenostné body na nové schopnosti a zlepšovanie postavy. Takto to fungovalo a žalo úspechy v minulosti a rovnako je tomu aj teraz.
Pokiaľ ste už nejaké Diablo hrali, štvorka vás neprekvapí. Jedine tým, že mapy už nie sú náhodne generované. Z hľadiska dizajnu hry to však dáva zmysel.
Príbehová časť poteší množstvo obsahu
Diablo IV obsahuje množstvo obsahu aj v rámci príbehovej časti. Okrem dejovej linky, ktorá je rozdelená do štyroch aktov, pričom prvé tri akty sa odomknú prakticky súčasne, sú k dispozícii aj desiatky vedľajších úloh. Je iba na vás, ako s herným obsahom naložíte. Vedľajšie úlohy však odporúčam neignorovať – najmä z hľadiska zápletky majú často väčšiu hĺbku, ako by ste možnože čakali.
Diablo IV funguje ako celok skvelo. Pokiaľ ste už hrali predchádzajúce hry tejto série, pravdepodobne nájdete minimum vecí, ktoré by vás iritovali či vám nevyhovovali. Osobne mám pripomienky akurát k drahokamom, ktoré by si zaslúžili vlastný inventár, nakoľko zbytočne zaberajú miesto pre iné predmety. Možno to však bol zámer vývojárov.
Na hodnotenie end game obsahu je zatiaľ skoro a rovnako aj na posúdenie Battle Passu, ktorého prvá sezóna štartuje 20. júla a potrvá tri mesiace. Mimochodom, Diablo IV obsahuje aj mikrotransakcie, avšak ide iba o kozmetické bonusy.
Verdikt
Diablo IV prináša všetko, čo si obľúbili hráči predchádzajúcich dielov. Fanúšikovia série môžu byť spokojní a pokiaľ ste Diablo ešte nehrali, teraz je správny čas vyskúšať túto sériu, či vás jej hrateľnosť osloví. A pokojne aj na Xboxe – Diablo s gamepadom v ruke nebolo nikdy zábavnejšie.
Hodnotenie: 4,5/5
Cena: 72,90 eur
Zapožičal: Microsoft
Prečítajte si aj: