Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Od svojho debutu v septembri 2022 zlákal inovatívny pohon e-POWER spoločnosti Nissan viac ako 100000 zákazníkov.

Doteraz sa v Európe predalo 65 367 vozidiel Qashqai a 34 663 vozidiel X-Trail, ktoré sú vybavené technológiou pohonu e-POWER. Odlišnosť pohonu e-POWER spočíva v tom, že kolesá poháňa výlučne elektromotor. To znamená, že pohon je bezproblémový, plynulý a tichý – podobne ako pri plne elektrickom vozidle. Zo spätnej väzby zákazníkov e-POWER skutočne vyplýva, že oceňujú najmä tichosť a plynulé jazdné vlastnosti pohonného ústrojenstva. Vyspelý a účinný benzínový motor v rámci systému e-POWER sa používa len na výrobu elektrickej energie, ktorá nabíja palubnú batériu a poháňa kolesá prostredníctvom elektromotora. Keď je na pohon vozidla potrebný nízky výkon a batéria má dostatok energie, elektromotor poháňajúci kolesá využíva iba elektrickú energiu z batérie. Ak je potrebný vyšší výkon, motor vyrába elektrickú energiu na pohon elektromotora a nabíjanie batérie. Keď je potrebný maximálny výkon, elektromotor odoberá elektrinu z motora aj z batérie. Navyše, kedykoľvek je to možné, dochádza k regenerácii energie a energia z pohybu vozidla sa posiela späť do batérie. Okrem toho je výroba elektrickej energie riadená podľa stavu vozovky. Keď sa hluk od cestnej komunikácie zvýši v dôsledku stavu povrchu a rýchlosti vozidla, motor sa zapne, aby sa nabil akumulátor e-POWER. To znižuje potrebu motora pracovať v inak tichších podmienkach.

Na oslavu tohto míľnika spoločnosť Nissan priblížila dianie pod kapotou, aby ukázala dômyselné fungovanie technológie e-POWER. Pomocou kúzla projekcie ožíva dynamický tok energie, ktorý poháňa 100 000 vozidiel s pohonom e-POWER v celom regióne, priamo na karosérii modelov Nissan Qashqai a X-Trail.

Ako predloha tohto technologického predstavenia slúžia 3D modely motora a hnacieho ústrojenstva e-POWER. Tieto digitálne návrhy premieňajú každé vozidlo na plátno pre inovácie pomocou anamorfných projekcií a poskytujú divákom vzácny pohľad na fungovanie systému e-POWER a na to, ako jeho jedinečná konfigurácia zabezpečuje citlivú, plynulú a tichú jazdu vďaka tomu, že kolesá sú 100 % poháňané elektromotorom. Súčasný model Qashqai je treťou generáciou mestského crossoveru značky Nissan. Bol predstavený v roku 2021 a nadviazal na svoj status priekopníka v európskom automobilovom sektore, pričom spája výrazný dizajn a mierne vyššiu polohu za volantom s agilitou, intuitívnymi technológiami a prémiovou kvalitou. Rovnako ako jeho dvaja predchodcovia, aj súčasný Qashqai bol navrhnutý v Nissan Design Europe v centre Londýna, pričom technický vývoj prebiehal v Európskom technickom centre Nissan neďaleko Bedfordu v Spojenom kráľovstve. Výroba prebieha v najmodernejšej továrni spoločnosti Nissan v Sunderlande v severovýchodnom Anglicku. X-Trail je SUV určené pre dobrodružné rodiny, ktoré prináša novú úroveň vzrušenia vďaka technológii e-POWER a voliteľnému dvojmotorovému systému pohonu všetkých kolies e-4ORCE. X-Trail sa hodí na každú príležitosť a je ideálnym spoločníkom na dni alebo víkendy preč s celou rodinou alebo priateľmi. Model X-Trail, ktorý sa vyrába v závode spoločnosti Nissan v japonskom Kyushu, je už viac ako dve desaťročia celosvetovou senzáciou a poskytuje rodinám na viac ako 100 trhoch vzrušujúce dobrodružstvá. Štvrtá generácia modelu X-Trail čerpá z osvedčenej DNA, ktorá sa tiahne všetkými tromi predchádzajúcimi generáciami modelu X-Trail.

Kľúčové údaje o Nissan Qashqai e-POWER

TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE*
Výkon 140 kW (190 k)*
Maximálnym krútiaci moment, elektromotor 330 Nm
Kombinované emisie CO2 podľa WLTP 116 g/km**
Kombinovaná spotreba podľa WLTP 5,2 l/100 km
Pohotovostná hmotnosť 1 612-1 728 kg**
Cd 0.3167
Maximálna rýchlosť 170 km/h
0-100 km/h 7,9 sekundy
Dĺžka 4 425 mm
Šírka (bez zrkadiel) 1 835 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor kolies 2 665 mm


*Výlučne elektrický pohon (100 % pohon elektromotorom)
**V závislosti od výbavy a špecifikácie

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.