Viacerí používatelia Android smartfónov v posledných dňoch hlásia, že sa im nezobrazujú hovory od konkrétnych kontaktov.

Smartfóny nie sú bezchybné a občas sa nejaká tá chyba objaví. Čo však robiť, keď neplnia ich základnú úlohu, teda nedokážu prijímať hovory? Viacerí používatelia smartfónov sa sťažujú na sociálnych sieťach, že sa im telefonáty automaticky nezobrazia a len sa ukážu ako blokované. Vyzerá to však tak, že ich telefón okamžite klasifikuje ako spam, pričom na vine nemusí byť používateľ. Prichádzajúci hovor sa pritom zobrazí v aplikácii Telefón od Googlu ako blokovaný a druhá osoba automaticky dostane informáciu o tom, že vaše číslo je nedostupné.

Táto situácia zatiaľ vyzerá byť skutočne nepreskúmaná a mnohí nevedia, čo v nej robiť a ako reagovať. Riešení však na sociálnych sieťach nájdete množstvo, no nie všetky musia fungovať. Čo teda robiť, ak sa aj vo vašom Androide nedá prijímať hovor z jedného konkrétneho telefónneho čísla aj napriek tomu, že vy mu volať môžete a ešte pred pár dňami to išlo? Na to sa teraz pozrieme spoločne.

Telefónne číslo, ktoré sa tvári ako blokované

V aplikácii Telefón od Googlu sa vám môže automaticky zobraziť prichádzajúci hovor ako blokovaný. Táto situácia vyzerá ako keby ste si telefónne číslo zablokovali, prípadne pridali na čiernu listinu. Nie je to však pravda a kontakt na čiernej listine nemôžete nájsť. Takto to vyzerá, keď aj vo vašom telefóne nastane problém, s ktorým si možno neviete tak úplne pomôcť.

Problém sa objavil aj u nás v redakcii, konkrétne v spojitosti s modelom Redmi Note 10 Pro a operátorom O2. Upozornenie na prichádzajúci hovor sme pritom nezaznamenali, no vo výpise posledných hovorov sa nachádzal telefonát s klasifikáciou blokovaného hovoru. Skúšali sme kontrolovať, či sa náhodou kontakt omylom nezablokoval a spájali sme si tento problém aj s aktualizáciou, ktorú sme v rovnaký deň vykonali. Problém však nebol ani v náhodnom zablokovaní kontaktu, ani v spojitosti s aktualizáciou. Potvrdilo sa nám to vo chvíli, keď sme na fórach a v rôznych skupinách na Facebooku našli príspevky, ktoré sa s rovnakým problémom spájali.

Riešenie nie je jednoznačné

Keď sme problém s blokovaným hovorom zaregistrovali, neboli sme si istí, či ide o chybu na strane volajúceho alebo v našom telefóne. Skúsili sme tak obe zariadenia reštartovať, no bez výsledku. Pozreli sme sa aj na zoznam blokovaných kontaktov a skúsili sme ho tam manuálne pridať a neskôr odstrániť. Nič však nepomáhalo a telefonát nebolo možné nijakým spôsobom prijať. Zvláštne však bolo, že telefonáty z iných čísel sa zobrazovali štandardne, problém bol len s jedným konkrétnym číslom.

Takto vyzerá zablokovaný hovor v smartfóneZdroj: Facebook (Xiaomi Community CZ/SK)
Takto vyzerá zablokovaný hovor v smartfóne

Nám nakoniec pomohlo kontakt z telefónu odstrániť a pridať ho znovu. Toto riešenie sa osvedčilo aj iným používateľom s rovnakým problémom, avšak nie všetkým. Ak by ste sa s touto chybou stretli aj vy, tak vám odporúčame najskôr vyskúšať túto metódu, no ak by nepomohla, používatelia v komentároch odporúčajú zájsť na pobočku vášho operátora. Zamestnanci na pobočke podľa všetkého vedia, ako tento kontakt odblokovať.

Zvláštne je, že väčšina používateľov smartfónov, ktorí evidujú rovnaký problém, disponuje smartfónom od Xiaomi a vlastnia kartu SIM od operátora O2. Nie je však jasné, či ide len o túto kombináciu, alebo sa s rovnakou situáciou stretávajú aj iní používatelia. Navyše sa zdá, že podľa používateľských fór a skupín sa problém vyskytuje ako na Slovensku, tak aj v Českej republike, tu taktiež s operátorom O2. Situácia však zatiaľ nie je dobre preskúmaná, preto vám odporúčame v prípade podobnej situácie najskôr vyskúšať náš domáci postup odblokovania kontaktu a následne v prípade pretrvávania problému navštíviť pobočku operátora.

Zdroj: vlastné, Facebook

Prečítajte si aj:

Katarína Šimková

Katarína Šimková
Sústreďujem sa na Xiaomi, Huawei a ďalších čínskych výrobcov smartfónov. Zaujíma ma aj Google a systém Android. V redakcii sa venujem aj lifestyle technológiám a domácnosti.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.