Asseco predstavilo viacero inovatívnych projektov, okrem iného aj informačný systém v cloude pre Úrad verejného zdravotníctva.
Asseco je federáciou spoločností pôsobiacich v 62 krajinách sveta. Zameriava sa na digitalizáciu a na jej čele stojí Asseco Poland, ktoré je lídrom v tejto oblasti v Poľsku. Asseco od roku 2004 uskutočnilo 140 akvizícií a jeho riešenia podporujú najdôležitejšie obchodné procesy spoločností v kľúčových hospodárskych odvetviach. V súčasnosti sa zameriava na prebiehajúce projekty a vývoj inovácií, v ktorých dôležitú úlohu zohrávajú umelá inteligencia a cloud.
Asseco má aktuálne viac ako 100-tisíc klientov a za minulý rok dosiahlo príjmy na úrovni viac ako 3,7 miliardy eur. V segmente ERP riešení zvýšilo trhový podiel na Slovensku o 10 % a zároveň patrí medzi TOP3 poskytovateľov riešení pre finančný sektor. Rovnako silné postavenie má aj v Poľsku a Česku.
Spoločnosť predstavila svoje najnovšie inovácie počas konferencie Asseco Group Product Review v Madride. Medzi prezentovanými riešeniami boli viaceré projekty v oblasti cloudu a umelej inteligencie (AI), ktoré boli realizované okrem iného pre klientov na Slovensku, v Poľsku, Španielsku a Srbsku.
Informačný systém v cloude pre ÚVZ SR
Z pohľadu Slovenska zaujme najmä projekt informačného systému v cloude pre Úrad verejného zdravotníctva. Išlo o prvé slovenské riešenie na cloudovej infraštruktúre v tomto rozsahu. Asseco Central Europe vybudovalo cloudový systém doslova od nuly. Projekt integroval Úrad verejného zdravotníctva SR (ÚVZ SR) a 36 regionálnych úradov verejného zdravotníctva (RÚVZ), ktoré poskytujú centralizované služby pre verejnosť Slovenskej republiky.
Nový cloudový systém má 15 integrovaných modulov pokrývajúcich všetky aspekty verejného zdravotníctva vrátane epidemiológie, štátneho zdravotného dozoru, radiačnej ochrany, kontroly a ochrany zdravej výživy, overovania odbornej spôsobilosti, kozmetických výrobkov, hygieny životného prostredia a ďalších.
Umelá inteligencia prináša hmatateľné výhody
Asseco odprezentovalo aj viaceré riešenia, ktoré využívajú umelú inteligenciu. Zamerané sú na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Príkladom sú inteligentné platobné služby či inteligentné boty. Asseco implementuje umelú inteligenciu do riešení ponúkaných klientom. Zároveň neustále hľadá nové nápady, ako túto technológiu využiť. Výskumu umelej inteligencie sa venuje aj slovenská pobočka.
Realizované projekty sú dôkazom, že existuje mnoho oblastí, v ktorých môže umelá inteligencia priniesť hmatateľné výhody. Môže ísť o zefektívnenie práce s elektronickými dokumentmi alebo zvýšenie efektivity obchodníkov v maloobchode.
AI analyzuje regál v obchode
Softvér vyvinutý spoločnosťou Asseco Business Solutions využíva technológiu rozpoznávania obrazu v maloobchode a výrazne skracuje pracovný čas obchodníkov. Nástroj zabezpečuje, aby usporiadanie, obsah tovaru v regáli a všetko na ňom, vrátane cenoviek, spĺňalo smernice stanovené obchodom a výrobcom. Úkony, ktorých manuálne dokončenie trvá od 8 minút do 1,5 hodiny v závislosti od regálu, je vďaka tomu riešeniu možné dokončiť za 50 sekúnd.
Aplikácia takisto pripravuje pre obchodníka odporúčania a návrhy týkajúce sa vystavenia tovaru alebo objednania konkrétneho sortimentu. Výsledky sa generujú v reálnom čase a používateľ si ich môže prečítať zo smartfónu alebo tabletu počas kontrolnej návštevy predajne.
Asistent pre špeciálne úlohy
Asseco AI Assistant je platforma, ktorá podporuje procesy v oblasti zákazníckeho servisu, vymáhania pohľadávok, reklamácií, predaja a riadenia projektov a harmonogramov. Riešenie je možné implementovať do mobilnej aplikácie, komunikátora, webovej stránky a kontaktného centra.
Využitie umelej inteligencie v Asseco AI Assistant umožňuje prirodzený kontakt prostredníctvom hlasových a textových kanálov a prípravu kontextových odpovedí. Riešenie umožňuje vytvárať komplexné scenáre pomocou intuitívneho grafického sprievodcu.
Platforma generuje podrobné reporty týkajúce sa konverzácií, efektivity procesov a interakcií používateľov, čo umožňuje analýzu a optimalizáciu obchodných aktivít. Nástroj využívajú spoločnosti z finančného a zdravotníckeho odvetvia.
Umelá inteligencia kontroluje dodržiavanie zákona DORA v družstevných bankách
Nariadenie DORA vyžaduje, aby banky zabezpečili komplexnú prevádzkovú odolnosť. Znamená to, že musia predvídať, predchádzať a reagovať na akékoľvek narušenie ovplyvňujúce kontinuitu prevádzky. Banky si preto musia overiť, či spĺňajú požiadavky nového nariadenia, čo zahŕňa veľa práce.
Aplikácia DORA.ai využíva generatívnu umelú inteligenciu a pomáha spolupracujúcim bankám štruktúrovaným spôsobom overiť rozpor medzi internou dokumentáciou a požiadavkami regulátora. Jej základom sú dokumenty banky analyzované mechanizmom umelej inteligencie na záznamy, ktoré potvrdzujú súlad s požiadavkami regulátora.
Umelá inteligencia dokáže v priebehu polhodiny zanalyzovať tisícky strán dokumentov, čo by ľuďom trvalo niekoľko dní. Na pozadí beží 300 kontrolných bodov, ktoré sú založené na regulačných požiadavkách. DORA.ai je v porovnaní s tradičnými veľkými jazykovými modelmi prispôsobená a optimalizovaná na otázky, ktoré budú banky v súvislosti s nariadením DORA riešiť.
Platobné služby s AI a hyperpersonalizácia zákazníckej skúsenosti
Umelá inteligencia podporuje platobné služby v každej fáze ich poskytovania. Na konferencii boli prezentované projekty, ktoré pokrývajú širokú škálu riešení na zlepšenie zákazníckej skúsenosti v oblasti platieb, ako sú chatboti, virtuálni asistenti a inteligentné úložiská. K dispozícii sú jazykové modely na kľúč prispôsobené potrebám spoločností ponúkajúcich platobné služby.
Ďalšie riešenie s názvom AI Recommender generuje prispôsobené odporúčania produktov, vytvára personalizované marketingové kampane a pripravuje informácie o zákazníkoch na podporu predajného tímu. Medzi kľúčové funkcie patrí segmentácia na báze AI, dynamické zdieľanie obsahu a možnosť predaja ďalšieho tovaru a služieb (cross-sell) vo všetkých kontaktných bodoch.
Aplikácia zvyšuje mieru konverzie až o 30 % a výrazne zlepšuje angažovanosť a úroveň spokojnosti zákazníkov.
Náklady na cestu a ubytovanie autora hradila spoločnosť Asseco Central Europe.
Zdroj: Asseco, vlastné
Prečítajte si aj: