Acronis, celosvetový líder hybridných cloudových riešení ochrany dát, zverejnil výsledky lokálneho prieskumu týkajúceho sa zdieľania a prístupu k citlivým dátam v slovenských podnikoch, ktorý urobil na svojej užívateľskej konferencii Acronis Roadshow v Bratislave.
Podľa tohto prieskumu sú pre slovenské spoločnosti najväčšou výzvou roztrieštenosť informácií a nezabezpečený prístup hlavne k obchodným, servisným a osobným údajom.
Stále viac pracovníkov pristupuje k podnikovým informáciám mimo svoje pracovisko – z domu, u zákazníkov, z kaviarní, na letiskách a pod. Už vo viacerých slovenských firmách pracovníci viac využívajú na svoju prácu notebooky než stolné počítače (89 % oproti 81 %) a v 34 % aktívne využívajú inteligentné telefóny. Predovšetkým podniky však trápi značná neprehľadnosť a roztrieštenosť informácií, keď rôzne dáta sa nachádzajú na rôznych, často nezabezpečených lokálnych aj cloudových úložiskách ako napríklad Dropbox, čím sa zvyšuje riziko napadnutia či straty citlivých firemných údajov.
Kľúčové zistenia prieskumu:
- Slovenské podniky v oblasti zdieľania a synchronizácie dát najčastejšie riešia roztrieštenosť informácií (53 %), nízku úroveň ochrany dát (45 %), pomalé pripojenie k internetu (30 %) a prístup z mobilných zariadení (28 %).
- Pracovníci vo firmách na svoju prácu využívajú notebooky (89 %), stolné PC/Mac (81 %), inteligentné telefóny (34 %) a tablety (11 %).
- Najčastejšie pristupujú užívatelia vo firmách z mobilných zariadení k obchodným informáciám (v 67 % firiem), údržbe a servisným údajom (41 %), účtovníctvu (28 %), k marketingovým informáciám (26 %) a k osobným údajom (20 %).
„Ak firmy nebudú kontrolovať a riadiť prístup svojich pracovníkov k dôležitým informáciám, budú nielen riskovať krádež či stratu svojich dát, ale aj od roku 2018 pokutu za nedostatočnú ochranu osobných údajov,“ povedal Zdeněk Bínek, zodpovedný za predaj riešení Acronis na českom a slovenskom trhu. „Striktnejšia ochrana zdieľania dnes už nemusí automaticky znamenať nižšiu produktivitu či komfort pre užívateľa. Nástroje umožňujúce selektívne a časovo obmedzené prístupové práva k informáciám uloženým na jednom mieste zaručujú nielen väčšiu ochranu dát, ale tiež efektívnejšiu spoluprácu pri práci s obchodnými dokumentmi, pri marketingových aktivitách a aj interakciu so zákazníkmi.“