Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vypracovanie marketingovej stratégie je nevyhnutnou súčasťou každého úspešného podnikateľského plánu. Dnes sa budeme venovať najdôležitejším stratégiám, ktoré z vašich zákazníkov urobia verných zástancov vašej značky.

Nezáleží na tom, či predávate audio komponenty (pilium audio) alebo praktizujete akupunktúru – dobrá stratégia vás odlíši od ostatných a získa pre vás verných zákazníkov.

Konkrétne si ukážeme:

  • Čo je to marketingová stratégia, marketingový plán a marketingová kampaň
  • Ako vytvoriť úspešnú marketingovú stratégiu

Čo je marketingová stratégia?

Stručne povedané, jedná sa o súbor taktík, ktorých cieľom je pochopiť vaše cieľové publikum, aby ste mohli čo najlepšie propagovať svoje produkty alebo služby.

Čo je marketingový plán?

Stratégia používaná na určenie vášho cieľového trhu, spôsobu jeho oslovenia, spôsobu stanovenia ceny výrobku/služby a optimalizácie vášho marketingového úsilia.

Čo je marketingová kampaň?

Je to činnosť zameraná na propagáciu nového výrobku alebo služby, vašej značky alebo akéhokoľvek iného obchodného cieľa, ktorý potrebujete dosiahnuť.

Marketingový plánZdroj: elements.envato.com
Marketingový plán

Ako vytvoriť úspešnú marketingovú stratégiu?

Na vytvorenie marketingovej stratégie musíte splniť nasledovné kroky:

Vypracujte si marketingový plán: Spravte prieskum trhu a spíšte si všetky dôležité informácie. Pridajte zdroje, ktoré bude váš marketingový tím potrebovať na dosiahnutie úspechu, a opatrenia, ktoré sú potrebné na to, aby vaša stratégia fungovala. Bude potrebné posilniť SEO alebo spraviť audit e-commerce? Majte v tom jasno.

Stanovte si ciele a rozpočet: Od začiatku musíte vedieť, koľko ste ochotní investovať do online marketingu. Poraďte sa s odborníkmi na marketing a dohodnite sa na rozpočte, ktorý bude vyhovovať vám a vašim cieľom.

Vytvorte si marketingovú kampaň: Vyberte si správnu kampaň, ktorá bude zameraná na vaše publikum. V závislosti od kanála, ktorý používate, vymyslite ponuky, ktoré ich zaujmú a prinútia navštíviť váš web a kúpiť si váš produkt.

Marketingový plánZdroj: elements.envato.com
Marketingový plán

Kampane vždy optimalizujte. Keďže v online marketingu ide predovšetkým o získanie konkurenčnej výhody, zdokonaľovanie vašich procesov je nevyhnutné na to, aby ste zintenzívnili svoju hru a udržali krok s aktuálnymi trhovými trendmi.

Definujte cieľového zákazníka: Identifikujte svojho ideálneho zákazníka, aby ste sa uistili, že používate správnu metódu na jeho oslovenie a dosiahnutie zisku. Ak chcete nájsť toho svojho, zozbierajte demografické údaje (vek, pohlavie atď.) a použite ich na vytvorenie osoby kupujúceho. Ak napríklad sprostredkujete prácu ako zdravotný asistent Nemecko, ideálnym zákazníkom budú ženy vo veku od 30-65 so základnou vedomosťou nemčiny.

Online marketingové stratégie ako e-mail, sociálne siete a platené reklamy sú ideálne na oslovenie veľkého publika, sú nákladovo efektívne a pomôžu vám rýchlo rásť. Vyberte si tie správne stratégie práve pre vás.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.