Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na konferencii Retail manažment 2017 odprezentovala spoločnosť GfK, aký je slovenský spotrebiteľ a aký bude spotrebiteľ v budúcnosti. Bude čoraz viac náročnejší a bude určovať, ako má vyzerať obchod v budúcnosti.

„Pre slovenského zákazníka je pri nákupe stále veľmi dôležitá cena, avšak dôraz na kvalitu jednoznačne stúpa. Až 61 percent slovenských spotrebiteľov je ochotných si zaplatiť za vyššiu kvalitu tovaru,“ povedala Zuzana Kunertová, Sector Leader Consumer Goods & Retail, GfK Slovakia. Zároveň však prieskum GfK ukázal aj to, že 59 percent tvrdí, že pri nákupe potravín podrobne sleduje ceny v rôznych obchodoch a nakupuje tam, kde je to najvýhodnejšie. Z toho vyplýva, že spotrebitelia dávajú dôraz na kvalitu, zároveň však túto kvalitu vyhľadávajú za čo najvýhodnejšiu cenu.

Aj v roku 2017 chodia ľudia nakupovať do zahraničia, ich počet sa však za posledné roky výrazne nemení, predstavuje 16 percent. Čo sa však mení, sú dôvody nákupu v zahraničí. Kým nižšie ceny ako na Slovensku sú dlhodobo hlavným dôvodom na nákup v zahraničí, čoraz dôležitejšia je pre nákup v zahraničí aj vyššia kvalita tovaru.

Aký bude zákazník budúcnosti?

Zákazník bude najväčšou silou, ktorá ovplyvní podobu slovenského obchodu a jeho vplyv na všetko dramaticky porastie. Nákupné zvyklosti zákazníkov sa budú rýchlo meniť v súvislosti s vývojom životného štýlu a sociodemografického zloženia. Stúpajú nároky na rýchlosť, pohodlie nákupu, kvalitu, či zákaznícky servis. Zákazník budúcnosti, ktorého v GfK označujeme ako Connected Consumer, bude predovšetkým chcieť slobodu (mať možnosť nakupovať kedy chce a kde chce), rýchlosť, ale aj vzťahy. Nástrojom na budovanie vzťahov a pozitívnych asociácii bude vytváranie výnimočných zážitkov.

Takmer jedna tretina zákazníkov v 17 krajinách hovorí, že by malo radšej viac času ako peňazí a zároveň pre 44 percent zákazníkov sú dôležitejšie zážitky a skúsenosti ako materiálne veci.

Značky: