Slováci z aktívnej internetovej populácie stále viac nakupujú online a aspoň jeden nákup za štvrť rok uskutoční online o 17 % viac ľudí než pred piatimi rokmi. S týmito službami sú ľudia stále viac spokojní.

Vychádza to z výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu. Prieskum sa uskutočnil na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.

Počet nákupov na internete sa rok od roku zvyšuje: pred piatimi rokmi nakupovalo aspoň raz za štvrť rok online 45 % ľudí, dnes už sa toto číslo zvyšuje, konkrétne je to 62 % internetových užívateľov. Z toho necelá tretina ľudí nakupuje týmto spôsobom minimálne raz za mesiac. Zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia, Marek Zámečník, k daným výsledkom dodáva: „Medziročne zaznamenávame plynulý nárast vo frekvencii internetových nákupov a takýto trend očakávame aj v budúcnosti. Prispieva k tomu jednak zvyšovanie počítačovej gramotnosti a tiež aj dostupnosť internetu u väčšej časti slovenských obyvateľov. Výraznejší nárast v počte internetových nákupov a ich zvýšenej frekvencii môže priniesť hlavne prispôsobenie nákupného procesu narastajúcemu využitiu mobilných zariadení.

eShopy_nowat

Skúsenosti s týmito nákupmi sú dlhodobo kladné: index spokojnosti sa drží od minulého roku na 95 %. Len tie najlepšie skúsenosti aktuálne deklaruje necelá tretina tých, ktorí v poslednom roku aspoň raz nakúpili online a viac-menej dobré skúsenosti uvádza 64 % nakupujúcich. Všeobecne platí, že najspokojnejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku 15-24 rokov. Záporne hodnotia nákupy online len 2 % zákazníkov.

eShopy2_nowat

Značky: