Slovenská agentúra pre cestovný ruch dnes predstavila odpočet činnosti za rok 2015.

Celoročné marketingové aktivity SACR prispeli k tomu, že Slovensko navštívil v roku 2015 rekordný počet 4,3 milióna turistov, čo je o 16 % viac ako v roku 2014. Prínos cestovného ruchu do HDP medziročne vzrástol o 190 miliónov eur na 2,13 mld. eur.

„Prezentácie Slovenska na významných medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, realizácia infociest pre zahraničné médiá a touroperátorov, ale aj televízne kampane na TV Eurosport, v talianskej TV RAI a on-line kampane prostredníctvom Google, YouTube a Facebook významne prispeli k zviditeľneniu Slovenska na globálnom trhu cestovného ruchu ako zaujímavej celoročnej dovolenkovej destinácie,“ uviedol generálny riaditeľ SACR Igor Donoval.

Medzinárodné veľtrhy a výstavy

SACR sa v roku 2015 zúčastnila s národnou expozíciou na 24 veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí a poskytla priestor na prezentáciu pre takmer 80 spoluvystavovateľov. Túto možnosť využili krajské a oblastné organizácie cestovného ruchu, VÚC, mestá, obce, kúpele, hotely či cestovné kancelárie.

Podpora významných podujatí

Pred najvýznamnejšími športovými podujatiami, ktoré sa konali na Slovensku, odvysielala SACR reklamnú kampaň s pozvánkou na návštevu Slovenska v rádiách, kinách, v televíziách a na významných športových portáloch. Medzi ne patrili napríklad Svetová zimná univerziáda, FIS Európsky pohár v snowboardingu na Štrbskom Plese, automobilové preteky svetovej série WTCC na okruhu Slovakia Ring či Medzinárodné vytrvalostné motocyklové preteky „6-dňová“ v Košiciach. V druhej polovici roka 2015 pozývala cestovateľov na Slovensko aj na návštevu Majstrovstiev Európy v krasokorčuľovaní a Svetového pohára žien v alpskom lyžovaní, ktoré sa konali v januári a v marci 2016. SACR podporila aj takmer 80 kultúrnych, folklórnych, športových a spoločenských podujatí na celom Slovensku.

Účinné marketingové kampane

SACR promovala v roku 2015 Slovensko a jeho regióny v printových médiách, rozhlasovými kampaňami v Českej republike a na Slovensku, kinoreklamou v krajinách V4 a globálnou televíznou kampaňou na medzinárodnej TV stanici Eurosport, ktorú videlo viac ako 284 miliónov divákov v 53 krajinách sveta.

Pri príležitosti Svetovej výstavy EXPO v Miláne SACR významne prispela k predstaveniu najzaujímavejších turistických destinácií vo virtuálnej prehliadke Slovenska. SACR podporila návštevnosť slovenského pavilónu aj  reklamnou kampaňou na televíznych okruhoch skupiny TV RAI.

Veľmi dobré výsledky sledovanosti a návštevnosti Národného portálu cestovného ruchu www.slovakia.travel priniesli cielené reklamné kampane na internetových gigantoch Google a YouTube, na rezervačných portáloch a na sociálnych sieťach. Portál v roku 2015 navštívilo viac ako 2,52 milióna užívateľov internetu, čo predstavuje medziročný nárast o 100 %. Kampane na sociálnej sieti facebook zvýšili počet priaznivcov stránky slovakia.travel o 573 %.

Medzinárodná aj domáca spolupráca

SACR aktívne spolupracovala v rámci medzinárodných organizácií cestovného ruchu, čo využívala na výmenu informácií, know-how, kooperatívny marketing a na spoločné propagačné aktivity. S krajinami V4 spolupracovala pod hlavičkou Discover Central Europe v oblasti cestovného ruchu na trhoch v Rusku a v postsovietskych republikách, v Severnej a Južnej Amerike a v Ázii.

Zároveň kooperovala aj so Zastupiteľskými úradmi SR a Slovenskými inštitútmi v zahraničí. Pri rozvoji domáceho cestovného ruchu SACR kooperovala so subjektmi a odbornými združeniami, ktoré pôsobia v slovenskom cestovnom ruchu a prostredníctvom svojich regionálnych zástupcov spolupracovala s krajskými a oblastnými organizáciami cestovného ruchu.

Rast cestovného ruchu

Aj na základe týchto aktivít si dovolenku v niektorom zo slovenských regiónov vlani zvolilo 2,6 milióna Slovákov, čo je o 16 percent viac ako v predchádzajúcom roku. Zo zahraničia prišlo v roku 2015 dovedna 1,72 milióna návštevníkov, o 17 % viac ako rok predtým. Výrazný bol najmä nárast počtu českých turistov, ktorý prekročil hranicu pol milióna. Pre dovolenku na Slovensku sa rozhodlo aj viac Poliakov, Nemcov, Rakúšanov a Maďarov. Výrazný bol aj percentuálny rast návštevníkov zo západoeurópskych krajín ako aj zo vzdialených trhov – z Číny a z USA.

Vyhliadky na rok 2016

„Okrem kontinuálneho pokračovania v marketingových aktivitách a nadviazania na rekordné výsledky stojí pred nami výzva v podobe novej značky krajiny, ktorú potrebujeme čo najúčinnejšie a najefektívnejšie zapracovať do komunikácie SACR. Naším cieľom je, aby bola nová značka Slovenska „Good Idea Slovakia“ vnímaná ako dobrý nápad pri rozhodovaní sa domácich a zahraničných turistov pre dovolenku na Slovensku. Pri tom budeme intenzívne spolupracovať aj s MZVaEZ SR a s tvorcami národného brandingu. Na prezentáciu Slovenska ako atraktívnej celoročnej dovolenkovej destinácie využijeme aj možnosti v rámci nášho predsedníctva v Rade Európskej únie,“ uzavrel Igor Donoval.

Značky: