Slovenský startup Simplycity si splnil sen. Firmu presťahovali do USA a po pár mesiacoch sa im podarilo získať na svoju komunikačnú platformu aj dve veľké americké mestá. Jedným z nich je New York a druhým Miami. 

Simplicity má už pod palcom 40 miest v USA

Slovenskú aplikáciu aktuálne využíva na komunikáciu s obyvateľmi už 40 miest v USA, okrem spomenutých veľkomiest je to aj Austin či Buffalo. Čo vlastne poskytujú? Bezplatná aplikácia podľa slov starostu New Yorku „Poskytuje Newyorčanom, ale aj návštevníkom tohto mesta úplne všetko, čo k životu v meste potrebujú.

Viac konkrétny bol Ondrej Krúpa, jeden zo zakladateľov Simplicity. „Od začiatku bolo našou misiou zjednodušiť život ľudí v mestách. Appka Simplicity je vlastne mestom v mobile, kde sa obyvatelia dozvedia sa o novinkách v meste, či podujatiach v ich blízkosti, dostanú upozornenia, kedy sa čistia cesty alebo kedy majú vyniesť smeti. Novinkou je integrácia platieb, Newyorčania tak môžu priamo v aplikácii zaplatiť pokutu za parkovanie či mestské dane,“. 

Graphical user interface, application  Description automatically generated

Starosta mesta Miami, ktorý má povesť inovátora, vidí v Simplicity veľký potenciál. „Spojenie so Simplicity prináša úplne nový spôsob, ako môžeme my starostovia komunikovať s obyvateľmi.”

Z hľadiska aplikácii je to super-app

Práve množstvo funkcionalít robí zo Simplicity tzv. super-appku, ktorou sa označujú aplikácie umožňujúce rôznorodé služby, vrátane finančných. V budúcnosti plánuje Simplicity implementovať aj funkciu CITY ID, s ktorým obyvatelia získajú zľavy a benefity v lokálnych prevádzkach. Zjednoduší to aj platenie a podávanie žiadostí adresovaných mestu a mestským organizáciám. 

Podľa predstaviteľov Simplycity je táto aplikácia jednoduchá na používanie ale zároveň aj robustná pokilaľ ide o množstvo služieb. Starostovia amerických miest v appke dokážu realizovať rýchle prieskumy verejnej mienky, získavať priamu spätnú väzbu od obyvateľov a upozorňovať na dezinformácie a hoaxy. 

Plánom Simplicity je získať na svoju platformu všetky mestá v USA nad 500 000 obyvateľov, čo je v súčte 10 miliónov používateľov. Z dlhodobého hľadiska sa sústredia na vytvorenie globálnej siete miest s potenciálne miliardou používateľov. Firma zároveň pracuje na integrovaní ďalších inštitúcií v mestách, vrátane škôl, knižníc, neziskových organizácií s potenciálom dať priestor komunikovať aj štátom ako Kalifornia, Texas či Florida a ich guvernérom. 

Ako je to so Slovenskom?

Otázkou zostáva, či sa slovenský startup so svojou aplikáciou dostane aj na Slovensko, keďže potenciál na využívanie takej aplikácie tu určite je. Je to možné, ale aktuálne sa aplikácia očividne sústreďuje na väčšie trhy. Umiestnenie firmy v centre Silicon Valley v Palo Alto znamená v USA dobrú adresu a tento potenciál treba využiť. Osobne si myslíme, že keby bol zo strany miestneho zastúpenia na Slovensku záujem, doprogramovať obsah by nebol problém. V tejto súvislosti sme oslovili priamo tvorcov aplikácie a na odpoveď čakáme.

My sme si aplikáciu nainštalovali a vieme, že síce má slovenské jazykové prostredie, Bratislava a ani žiadne iné slovenské mesto nie je vo výbere podporovaných miest. Sú tu spomínané mestá v USA a niekoľko miest napr. na Ukrajine. Podľa webovej stránky firma stále hľadá vývojárov aj na Slovensku.

Doplnené po odpovedi na našu otázku od tvorcov Simplycity: Na Slovensku funguje appka vo viac ako 40 mestách, no nie je to pod značkou Simplicity. Každé mesto tak má vlastnú white label verziu. Napríklad Limbach, Liptovský Mikuláš, Staré Mesto, Petržalka. V Bratislave našu platformu využíva väčšina mestských častí. Stačí len zadať názvy do app obchodu a obyvateľ si môže stiahnuť aplikáciu v meste, v ktorom býva.“

Zdroje: vlastné, SimplyCity

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.