Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Podľa dnes uverejneného Global Destinations Cities Index spoločnosti Mastercard je na čele rebríčka mestských destinácií podľa počtu prenocovaní zahraničných návštevníkov Bangkok.

Do TOP 10 rebríčka s najrýchlejším rastom v Európe sa dostali aj Bukurešť a Sofia, Praha a Viedeň sú v TOP 20.

„Praha a Viedeň sa nachádzajú v rebríčku Top 20 mestských destinácií podľa prenocovaní zahraničných návštevníkov, avšak kľúčovými hráčmi tohtoročného Global Destination Cities Index sa stali Budapešť, Bukurešť a Sofia, ktoré sa zaradili do rebríčka Top 10 miest s najrýchlejším rastom v Európe. Spoločnosť Mastercard vďaka účinnému spojeniu prehľadu, inovácií so skúsenosťami nadväzuje partnerské vzťahy s týmito mestami a ďalšími záujemcami z regiónu, aby im pomohla stať sa poprednými inteligentnými mestami budúcnosti,“ vyhlásil George Simon, prezident divízie, Stredná a východná Európa, Mastercard.

Index prináša viac ako len rebríček 132 najnavštevovanejších miest celého sveta. Je zrkadlom objemu návštevníkov a odhadov ich výdavkov za kalendárny rok 2016 a prináša zmysluplnejší obraz, ako ľudia na celom svete pri cestovaní míňajú. Zatiaľ čo cezhraničná turistika a výdavky rastú rýchlejším tempom ako HDP, svetové mestá sú aj naďalej motorom rozsiahlejšieho hospodárskeho rastu.

Podľa tejto štúdie sa odhaduje, že Bangkok dosiahne v roku 2016 21,47 milióna prenocovaní zahraničných návštevníkov, tesne pred Londýnom ako druhým v poradí. Prognózy prenocovaní zahraničných návštevníkov v ostatných mestách z Top 10 rebríčka mestských destinácií:

  • Londýn – 19,88 milióna návštevníkov
  • Paríž – 18,03 milióna návštevníkov
  • Dubaj – 15,27 milióna návštevníkov
  • New York – 12,75 milióna návštevníkov
  • Singapur – 12,11 milióna návštevníkov
  • Kuala Lumpur – 12,02 milióna návštevníkov
  • Istanbul – 11,95 milióna návštevníkov
  • Tokio – 11,70 milióna návštevníkov
  • Soul – 10,20 milióna návštevníkov

„To, ako ľudia cestujú a míňajú v zahraničí svedčí o tom, ako sú prepojené a dôležité svetové mestá,“ povedala Ann Cairns, prezidentka úseku medzinárodných trhov spoločnosti Mastercard. „Keďže stále rastie význam plánovania cesty a zážitkov, spoločnosť Mastercard vďaka inováciám a prepojeniam integruje všetky jednotlivé prvky do dokonalého celku“.

Nové pohľady na účely cestovania a výdavkov na mieste

Index po prvý raz rozlišuje, či u návštevníkov ide o služobnú cestu alebo rekreáciu a prináša prehľad o výdavkoch zahraničných návštevníkov, vrátane stravovania, ubytovania a nákupov.  Index za rok 2016 ukazuje, že do všetkých miest z rebríčka Top 20, okrem Šanghaja, cestuje zo zahraničia viac ľudí za rekreáciou. Z hľadiska voliteľných rozhodnutí týkajúcich sa výdavkov, väčšina návštevníkov míňala viac na nákupy, s výnimkou Paríža, New Yorku, Barcelony a Amsterdamu, v ktorých boli na prvom mieste gastronomické služby. Prvenstvo za najvyššie percento vynaložené na nákupy vo všetkých kategóriách na úrovni 58,7 percenta získal Soul.

Identifikácia regionálnych trendov

Index ponúka pohľad na rebríček vrcholových mestských destinácií jednotlivých regiónov:

  • Ázia a Tichooceánsky región – dominuje v oboch rebríčkoch Top 10 (päť miest) i Top 10 mestských destinácií s najrýchlejším rastom (šesť miest).
  • Európa – Londýn, celosvetovo na druhom a regionálne na prvom mieste, je nesporným lídrom ako z hľadiska objemov návštevníkov a výdavkov, tak aj ako východiskovým bodom pre do ostatných popredných európskych destinácií: Paríž, Istanbul, Barcelona a Amsterdam.
  • Latinská Amerika – Lima je na čele rebríčka destinácií a zároveň zaznamenáva najrýchlejší rast v regióne, pričom má 4,03 milióna návštevníkov (32. miesto svetového rebríčka) a rast 9,9 percenta (15. miesto celosvetovo). Úplne iné je však poradie z hľadiska výdavkov nocujúcich návštevníkov, v regióne vedie Punta Cana s 2,95 miliárd USD, nasledovaná Mexico City (2,27 miliardy USD).
  • Stredný Východ a Afrika – Dubaj je na čele rebríčka mestských destinácií v regióne (štvrté miesto celosvetového rebríčka), zatiaľ čo Abú Zabí má s tempom rastu 19,81 percenta najrýchlejší rast v regióne. Toto potvrdzuje, že Spojené arabské emiráty sú najnavštevovanejšou i najrýchlejšie rastúcou krajinou regiónu už druhý rok po sebe.
  • Severná Amerika – New York, ktorý obsadil celosvetovo piate miesto, je jednotkou medzi mestskými destináciami regiónu. Významne predstihuje zvyšok regiónu, pričom nocujúci návštevníci minú 18,25 miliardy USD. Takmer 90 percent zahraničných návštevníkov New Yorku prichádza zo zámoria, pričom vedie Londýn, Paríž, Sao Paulo a Peking.

Spoločnosť Mastercard chápe významnú úlohu, ktorú mestá ako komerčné centrá zohrávajú, odrazom čoho je jej snaha dodať technológie prinášajúce vyššiu efektívnosť a komfort vládam a ľuďom. Jedným z príkladov je rozsiahle zavádzanie bezkontaktných platieb v systémoch mestskej dopravy, napríklad v Londýne a Chicagu. Poznatky z tejto správy môžu tiež pomôcť leteckým spoločnostiam, hotelom a iným obchodníkom pri tvorbe inteligentnejších, relevantnejších a individuálne prispôsobených zážitkov pre svojich zákazníkov.

 

Informácie o Mastercard Global Destination Cities Index 2016

Celosvetový index mestských destinácií Mastercard zoraďuje mestá podľa počtu prenocovaní prichádzajúcich zahraničných návštevníkov a ich výdavkov v zahraničí v mestských destináciách a prináša aj prognózy rastu počtu návštevníkov a turistov za rok 2016.

Použité boli údaje z dostupných verejných zdrojov o počtoch prenocovaní zahraničných návštevníkov a ich výdavkov v zahraničí v každej zo 132 mestských destinácií. Osobitná pozornosť bola venovaná eliminácii efektu prestupných uzlov do ďalších destinácií, ako sú Singapur, Dubaj, Amsterdam a Frankfurt.

Tento index ani sprievodné správy nevychádzajú z objemových ani transakčných údajov spoločnosti Mastercard.

Značky: