Raz za týždeň využíva mobilnú aplikáciu svojej banky 22 % Slovákov. Takmer každý deň aplikáciu využije 14 % oslovených respondentov.

V Čechách je situácia obdobná, keď v oboch prípadoch sú výsledky len o percento vyššie. Vyplynulo to z reprezentatívneho prieskumu agentúry NMS Market Research pre ZUNO banku.

TS_ZUNO_NMS_prieskum_obr.1_web2016_8_nowat

„Počet používateľov mobilnej aplikácie v našej banke medziročne vzrástol o viac ako 30 %. Predpokladám, že banku v mobile bude na budúci rok využívať už toľko ľudí, ako internetové bankovníctvo,“ hovorí šéf vývoja produktov a elektronického bankovníctva ZUNO banky Miroslav Endresl.

Mobil neodkladáme ani pri športe

V oboch krajinách si so sebou ľudia najčastejšie berú mobilný telefón na turistiku a cyklistiku. Najpoužívanejšími sú sociálne siete a športové aplikácie. V Čechách je viac tých, ktorí mobilný telefón na športy vôbec nevyužívajú.

„Prieskum ukázal, že ľudia majú radi veci pod kontrolou a to kdekoľvek a kedykoľvek. Pri športe sledujú svoje výsledky, ale sú schopní používať aj bankovú aplikáciu na rôzne platby, alebo kontrolu výdavkov. Uvedomujú si, že ušetrený čas s aplikáciou môžu venovať napríklad športu,“ zhodnotil Miroslav Endresl.

TS_ZUNO_NMS_prieskum_obr.2_web2016_8_nowat

Online prieskum pre ZUNO banku vykonala prostredníctvom Slovenského a Českého národného panelu agentúra NMS Market Research v prvej polovici tohto roka. Prieskum sa uskutočnil na reprezentatívnej vzorke  (vek, pohlavie, vzdelanie, kraj, veľkosť miesta bydliska) online populácie SR a ČR. V oboch krajinách vzorka predstavovala 1000 obyvateľov.