Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Obľuba v online nakupovaní stále rastie.

Kým v roku 2015 utratili Slováci v e-shopoch odhadom 703 miliónov eur, v minulom roku malo ísť podľa údajov najväčšieho nákupného portálu a porovnávača cien Heureka až o 815 miliónov eur. ,,Slováci utrácajú za nákupy v internetových predajniach čoraz viac. Nemali by však pritom zabúdať na opatrnosť a nakupovať z overených e-shopov. Môžu tak predísť problémom s nedoručením či dodaním nekvalitného tovaru,“ povedal manažér zákazníckeho servisu Jan Kriegel. Na čo by sme mali myslieť a ako si e-shop preveriť, než daný nákup uskutočníme?

Ceny tovaru porovnávajte

Zdá sa vám cena za tovar privysoká alebo naopak prinízka? Porovnajte si ju s ostatnými e-shopmi, ktoré takýto tovar ponúkajú. Praktickými pomocníkmi sú porovnávače cien, kde si cenu tovaru ľahko preveríte a zistíte jeho reálnu cenu.

Dôležité sú aj skúsenosti ostatných

Referencie/recenzie od zákazníkov, ktorí už nákup v e-shope realizovali, sú informáciou, na základe ktorej sa viete odraziť a rozhodnúť. Väčší počet negatívnych recenzií vám napovie a môže vás varovať, tie pozitívne vás môžu ubezpečiť, že nákup a doručenie prebehne hladko. Podľa štatistiky Heureky napísali slovenskí zákazníci v predchádzajúcom roku viac než milión sto tisíc recenzií. Recenzie e-shopov sú teda pre potenciálnych zákazníkov spoľahlivým ukazovateľom. ,,Pri výbere tovaru je pre zákazníkov hneď za cenou dôležité najmä hodnotenie daného e-shopu“, vysvetľuje Ján Kriegel a dodáva: ,,naša služba Overené zákazníkmi ponúka návštevníkom prehľad o serióznych e-shopoch, ktoré boli zákazníkmi reálne overené.“

Napovie vám aj návšteva webu a komunikácia s predajcom

O serióznosti e-shopu vám môže napovedať aj web predajcu. Prehľadný web s odfoteným tovarom, uvedenou cenou, možnosťou predajcu v prípade otázok kontaktovať či jeho spôsob komunikácie vám môžu pomôcť v utvrdení, že pôjde o férový predaj. Rovnako sa odporúča si pred kúpou vyzistiť obchodné podmienky predajcu, možnosť osobného vyzdvihnutia či spôsoby doručenia tovaru.

Stavte na overené a ocenené e-shopy

Indikátorom dôveryhodnosti e-shopov môžu byť aj získané ocenenia. Takéto ocenenia udeľuje najkvalitnejším, najpopulárnejším a najzaujímavejším e-shopom aj Heureka v rámci súťaže ShopRoku. Vyhlásenie výsledkov, ktoré sa konalo koncom marca v Bratislave, opäť rozhodlo o najlepších e-shopoch. Absolútnym víťazom sa v kategórii Cena Kvality stala internetová parfuméria Notino.sk, Cenu Popularity získal e-shop Mall.sk a Cenu Heureky udelila odborná porota e-shopu Zoot.sk.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.