Projekt Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES) s názvom Centrálne úradné doručovanie sa posúva do ďalšej fázy – vo finálnom riešení sa všetky rozhodnutia spracujú už len elektronicky, čo štátu v priebehu piatich rokov ušetrí desiatky miliónov eur.
Práve postupná elektronizácia doručovania úradných rozhodnutí má zabezpečiť jeho zjednodušenie, sprehľadnenie aj formálne zjednotenie. Pre tých, ktorí ešte elektronicky nekomunikujú, systém automaticky zašle rozhodnutia na listinné spracovanie Slovenskej pošte, ktorá ich bude distribuovať príjemcom. Podľa stanoviska Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Slovenská pošta ako jediná vlastní poštovú licenciu na vybranie a distribúciu úradných zásielok na celé územie Slovenska.
Výhodou Centrálneho úradného doručovania teda je, že úradníci už nebudú musieť skúmať, či daný subjekt, ktorému zasielajú rozhodnutie, má alebo nemá aktivovanú elektronickú schránku na doručovanie na portáli slovensko.sk.
Zmluvu na poštové služby so Slovenskou poštou podpísala NASES dnes, 28. júna 2018 a platí do roku 2022, kedy spoločnosti uplynie platnosť aktuálnej poštovej licencie. Centrálne úradné doručovanie sa podľa zákona o e-Governmente v plnom rozsahu spustí v novembri 2018 pre 34 štátnych inštitúcií a ústredných orgánov štátnej správy vrátane všetkých ministerstiev, Finančnej správy SR či Štatistického úradu SR, pričom ich zapájanie bude postupné v pilotnej prevádzke, ktorú NASES spúšťa už v júli.
NASES aktívne spolupracuje so všetkými štátnymi organizáciami. Z našej strany sa snažíme poskytnúť súčinnosť vo všetkých krokoch potrebných k napojeniu ich systémov na slovensko.sk,“ Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.
Medzi prvými inštitúciami, ktoré by sa mali do projektu zapojiť, by mali byť Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Ministerstvo vnútra SR a Ministerstvo spravodlivosti SR.