Už cez ne neprehliadajú len weby či čítajú správy, stále obľúbenejší je práve nákup.

Smartfóny na pripojenie k internetu na Slovensku využíva viac ako štvrtina používateľov internetu, stránky e-shopov či porovnávačov navštívi každý mesiac cez mobilný internet približne 700 000 Slovákov.

Takmer každý tretí prístup na Heureke je cez mobilné zariadenia. Mobilnú verziu má pritom iba každý piaty e-shop,“ hovorí riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman. Až  46 % užívateľov, ktorí prišli cez smartfóny, sa už na ich stránky nevrátia, keď sa po prvý raz nenačítajú v poriadku Kým v apríli 2014 sa na Heureku prihlasovalo cez takéto zariadenia len 21 % Slovákov, v marci tohto roka to bolo už 30 % a čísla stále rastú. Cez tablet pritom prichádza 30 % zákazníkov a cez mobil 70 %.

Možnosti, ako vyjsť v ústrety zákazníkom, sú tri – mobilný web, responzívny dizajn alebo aplikácia. „Mobilným webom možno zákazníkom ponúknuť špecifický obsah, ktorý im je ušitý priamo na mieru. Budúcnosťou je responzívny web. Je však technicky aj graficky náročnejší. Cenovo najnáročnejšou je aplikácia, pritom je vždy potrebné mať k nej aj web“. vysvetľuje Tomáš Braverman.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.