Čierny piatok, ako zľavový deň v USA, spôsobil pád obchodu Macy’s.

Nie je to len o tlačenici v skutočných obchodoch, ale ako to vyzerá aj na e-shopoch. Preťaženie zažil obchodný dom Macy’s na svojom webe, pričom informoval zákazníkovo dočasnom „upchatí“ obchodu.

Dočasné malo znamenať 10 sekúnd, no ani po obnovení stránky nefungoval obchod spoľahlivo. V Čierny piatok, keď ľudia rátajú na e-shopoch každé sekundy a minúty, to pre mnohých znamenalo možnosť stratiť výhodnú ponuku na svoj tovar.

Podľa Adobe Digital Insights znamená tento nákupný deň pre obchodníkov obrat 3,05 mld. USD. ChannelAdvisor zase hovorí, že obchodníci za každú hodinu výpadku ich webu strácajú 4% denného obratu. No a nakoniec sa pridáva aj monitorovacia služba pre maloobchodníkov, Catchpoint Systems, ktorá hovorí o tom, že stránky sa načítali niekedy aj 25 sekúnd. Tento deň dal zabrať nielen ľuďom dychtiacim za zľavami, ale aj serverom.

Zdroj: CNBC

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.