Určite ste už aj vy zachytili tvrdenie, že nový web si dnes dokáže „naklikať“ v podstate každý.
Je síce pravdou, že vďaka rôznym službám je tvorba webu naozaj výrazne ľahšia, ak však máte záujem o profesionálny web, ktorý bude plniť svoje funkcie a prinášať vám zisk, stále ide o úlohu pre profesionála. Priblížime vám 5 fáz, z ktorých pozostáva tvorba kvalitných webových stránok.
Tvorba wordpress web stránky vám môže pokojne zabrať jedno popoludnie, ak je reč o obyčajnom osobnom blogu, no kľudne aj pár mesiacov, ak pôjde o komplexný webový portál s množstvom funkcií. Platí teda, že tvorba webu je veľmi individuálnou záležitosťou. Ak si plánujete vytvoriť povedzme osobný blog, profesionálnych tvorcov na to potrebovať zrejme nebudete. V prípade, ak chcete spustiť e-shop a máte veľké plány do budúcnosti, nemala by vás zaujímať iba tvorba e-shopu cena, ale najmä to, aké riešenie za túto cenu dostanete. Toto je 5 fáz, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou tvorby webových stránok a uplatňujú ich aj profesionáli z modernewebstranky.sk.
1. Stanovenie cieľov a analýza
Profesionálna tvorba webu si zo strany klienta vyžaduje spoluprácu. Je totiž veľmi dôležité pochopiť biznis model klienta, jeho cieľovú skupinu, správne odhadnúť pozíciu na trhu a tiež identifikovať konkurenciu. Prvotná fáza je teda najmä o analýzach a zostavení cieľov, ktoré chce klient s novým webom dosiahnuť.
2. Rozvrhnutie a návrh webových stránok
Na základe výstupov z vykonaných analýz a zistených skutočností prichádza fáza číslo dva, ktorá zahŕňa premyslené rozvrhnutie webu a kompletný návrh jeho štruktúry. Tu už bude jasné, aký bude rozsah webu a ako návštevníka webu dovediete presne tam, kam potrebujete.
3. Návrh grafiky a funkčných prvkov
Ak už je hotová štruktúra, alebo tzv. mockup webu, zostáva navrhnúť grafiku a jednotlivé grafické prvky webu, ako napríklad tlačidlá či bannery.
4. Tvorba webu
Štvrtou fázou je už samotná tvorba webu, ktorej konkrétny postup závisí od zvolenej platformy a mnohých ďalších faktorov. Súčasťou tejto fázy je aj prepojenie nového webu s ostatnými nástrojmi, ako je napríklad Google Analytics a rovnako aj plnenie webu obsahom. V momente, kedy sa táto fáza blíži ku svojmu koncu, klient by už mal mať dohodnutú spoluprácu s digitálnou marketingovou agentúrou, ako je napríklad lighthousems.sk/ a nechať si vypracovať návrhy propagácie.
5. Optimalizácia, návrhy propagácie a zaškolenie
Posledná fáza je tzv. odovzdávacia. V tomto bode sa dolaďujú detaily, ktoré sú ale pre celkový úspech veľmi dôležité. Súčasťou tejto fázy je dôkladná SEO on page analýza, vďaka ktorej sa ešte pred spustením ostrej prevádzky môžu vyladiť viaceré nedostatky. Samozrejme, tesne pred alebo po spustení webu je vhodné nechať vypracovať kompletnú SEO stratégiu od seo-optimalizacia.eu, vďaka ktorej získa nový web kontinuálny nárast návštevnosti z organického vyhľadávania.
Záverom dodajme, že dokončené webové stránky často nestačí klientovi len odovzdať, ale súčasťou by malo byť aj dôkladné zaškolenie, ako s nimi pracovať.