Obsahový marketing je stratégia, ktorou sa spoločnosti snažia zaujať a udržať si zákazníkov prostredníctvom zverejňovania relevantných článkov, videí, príspevkov na sociálnych sieťach a iného obsahu.
Efektívne nastavenie marketingovej stratégie docielite zverejňovaním kvalitného obsahu v každej fáze cesty zákazníka. Musíte sa zamerať na potenciálneho zákazníka už počas toho, ako si uvedomí, že niečo potrebuje. Následne ho budete sprevádzať počas zvažovania a rozhodovania. Ako to funguje v praxi?
1. Uvedomenie
V prvej fáze by sa váš obsah mal zamerať na hlavné problémy vášho publika. Čo trápi vašich zákazníkov? Ako môžu vyriešiť svoje problémy? Obsah by mal byť vzdelávací, mal by obsahovať rady a typy. Samotnému predaju sa budete venovať až v nasledujúcich fázach.
Príklady obsahu vo fáze uvedomenia:
- Cyklistická spoločnosť vytvorí krátke video na tému „ako si naplánovať cyklistický výlet“.
- Predajca zdravých potravín napíše príspevok na tému „nízkokalorická diéta – čo by ste mali vedieť“.
2. Zvažovanie
Vo fáze zvažovania by mal obsah byť kombináciou rád a propagácie vašich produktov. Ponúknite zákazníkovi riešenie na jeho problém. Toto riešenie by malo zahrňovať vaše produkty a služby.
Príklady obsahu vo fáze zvažovania:
- Spoločnosť zaoberajúca sa záhradnou architektúrou vytvorí článok na tému „Vyhnite sa amatérskym chybám najatím odborníka“.
- Cateringová spoločnosť ponúkne rady „Ako sa prispôsobiť potravinovým alergiám na vašom ďalšom podujatí“.
3. Rozhodovanie
Vo fáze, keď je zákazník už len krok od kúpy sa môžete zamerať už na tému, prečo sú vaše produkty tým najlepším riešením. Zamerajte sa na vlastnosti produktu a vyzdvihnite jeho výhody oproti konkurencii
Príklady obsahu vo fáze rozhodovania
- Dizajnérska agentúra vytvorí krátke videá, v ktorých prezentuje rozmanitosť svojej práce.
- Ortodontická prax bude nabádať pacientov, aby pridali pozitívne hodnotenie svojej skúsenosti.