Počas nášho pobytu na CESe sme sa stretli v úzko vyberanom okruhu novinárov z východnej Európy aj so šéfom spoločnosti Coolpad, pánom Liu Jianfengom. Ten nás prijal vo svojom apartmáne v hoteli Palazo, tesne pred nami absolvoval niekoľko dlhších interview pre čínske médiá.

Mali sme možnosť položiť mu niekoľko otázok ohľadne nášho regiónu, ale aj vývoja smartfónov vo firme Coolpad. Pán Liu Jianfeng nám hneď na začiatku povedal, že Coolpad to myslí s radikálnym vstupom na európsky trh smrteľne vážne. Je to pre túto značku podstatný zahraničný trh, hneď za vstupom Coolpadu na americkú pôdu. Rovnako je pre Coolpad významný aj indický trh. Pripomeňme, že Coolpad mal na CESe svoj stánok a o túto značku je v USA záujem.

Pri rozširovaní svojho podielu na trhu v EU chce Coolpad postupovať krok po kroku. Rovnaký postup sa použil Liu Jianfeng aj v jeho predchádzajúcom pôsobisku (ako sme zistili, bola to firma Huawei). Liu považuje za jeden z rozhodujúcich prvkov v Európe aj víťazstvo značky Coolpad v hlasovaní komisie európskych novinárov EISA, ktorej členom je aj magazín TOUCHIT.

Coolpad je v Európe od roku 2016, najprv to bola východná Európa a následne po otestovaní trhu prenikli aj na západno európsky trh. Pýtali sme sa aj na rozdielnosť trhu v Číne a v Európe. Podľa Liu Jianfenga je tu obrovská konkurencia. Čínsky trh je pritom oveľa viac citlivý na cenu ako je to v Európe. Náš región je podľa neho oveľa viac citlivý na kvalitu a povedomie značky.

Coolpad tak postupne začal budovať distribučnú sieť, vlastný marketing, prispôsobenie na jednotlivé národné trhy v Európe a pod. V tomto roku sa objaví úplne nový revolučný používateľský systém v telefónoch Coolpad. Mal by presne odpovedať požiadavkám používateľov v Európe.

Šéfa Coolpadu sme sa pýtali aj na to, aký je výhoda tejto firmy v porovnaní s ostatnými čínskymi značkami. Ako sme sa dozvedeli, bude to hlavne o cene, pričom Coolpad sa bude sústreďovať na strednú a vyššiu triedu telefónov. Rovnako telefóny musia dobre vyzerať na prvý pohľad a to je v prípade Coolpadu splnené.

V ďalšom článku z nášho stretnutia si povieme o konkrétnych produktoch firmy Coolpad a víziách pri uvádzaní nových produktov na náš trh. Hovorili sme aj o vzťahu firmy Coolpad s LeEco.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.