Predný elektro predajca Datart očakáva tento rok rekordnú vianočnú sezónu. S prípravou preto začal už v lete. Zákazníkov navyše privíta ešte pred Vianocami v štyroch nových predajniach. Koncom novembra bude napríklad otvorená nová predajňa v Martine.
„Flotilu vlastnej Datart dopravy sme rozšírili o 11 nových dodávok so zatepleným prepravným priestorom. Vďaka tomu môžeme napríklad televízie aj v chladnom počasí hneď po dodaní inštalovať a zapnúť. S rozvozovou službou doručujeme veľké spotrebiče každý deň, samozrejmosťou je zapojenie spotrebičov, predvedenie, upratanie a odvoz tých starých,“ hovorí Iva Pavlousková, tlačová hovorkyňa spoločnosti Datart.
„Doručenie do Vianoc garantujeme zákazníkom e-shopu Datart u objednávok podaných do 21. decembra s vyzdvihnutím na predajni alebo s našou Datart dopravou. V predajniach vydávame e-shopové objednávky zdarma. Zákazníci si ich budú môcť vyzdvihnúť aj na Štedrý deň. U e-shopových objednávok s dopravou cez DPD alebo Slovenskú poštu garantujeme dodanie do Vianoc, ak si ich zákazníci objednajú do 19. decembra,“ dopĺňa Iva Pavlousková.
Logistika
- V centrálnom sklade v predvianočnom období Datart expeduje tisíce kusov tovaru v nonstop režime. Medziročne výkon skladov rastie v rádu desiatok percent.
- Najväčšia prevádzka je v posledných predvianočných dňoch, kedy sa distribučná záťaž prenáša na odbery priamo v predajniach, kam Datart expeduje vyše 30 000 kusov tovaru denne. V špičke je realizovaných denne viac ako 500 takýchto závozov s kompletnými službami.
„Pre doručovanie tovaru využívame DPD a Slovenskú poštu, vrátane jej nového produktu s názvom BalíkoBOX. Ešte pred sezónou sme vylepšili plánovacie procesy a SW v oblasti logistiky a plánovania zásob,“ vymenováva Iva Pavlousková.
Vlajkovou loďou logistiky Datartu je už vyše desať rokov vlastná Datart doprava. „Nejde len o to dopraviť tovar k dverám, ale naša služba je o doprave spotrebiča až na miesto použitia (teda vynesenie do bytu), predvedenie, odvoz starého spotrebiča na ekologickú likvidáciu, upratanie po sebe, odvoz odpadov a pod. Spotrebiče vozíme ráno, popoludní, večer, ale aj cez víkendy po celom Slovensku,“ dodáva Iva Pavlousková.
Pokračuje tiež trend rastúceho záujmu o vyzdvihnutie tovaru objednaného cez e-shop v predajniach, kde väčšina zákazníkov po porade s elektro-špecialistom svoj nákup mierne upraví alebo doplní o príslušenstvo, ktoré mu znásobí úžitok z objednaného produktu. Pri tomto spôsobe došlo k zrýchleniu vybavenia objednávok, väčšinu stihnú predajne nachystať do 30 minút.
Predajne
- Predajne Datartu majú pred Vianocami otvorené denne, väčšina od 9 do 21 hodín. Cez Štedrý deň budú predajne otvorené do 12:00.
„Najväčší predajný nápor očakávame posledný predvianočný týždeň. V predajniach Datart aj na infolinke budú podľa toho nasadené posily, aby zákazníci nečakali,“ dopĺňa Iva Pavlousková.
Call centrum
- Vlastné Datart call centrum odpovedá na otázky denne od 9:00 do 21 hod, na Štedrý deň do 14 hod. V predvianočnom období zodpovie infolinka dvojnásobný počet dotazov než obvykle, v najsilnejších dňoch je to dokonca štvornásobok.