Každá piata spoločnosť napadnutá DDoS útokom mu čelila niekoľko dní, vo viacerých prípadoch dokonca až niekoľko týždňov. Vyplýva to z celosvetového prieskumu spoločností Kaspersky Lab a B2B International. DDoS útoky zapríčiňujú široké spektrum dôsledkov, od obmedzenia prístupu k online službám, až po ich úplnú nedostupnosť. Útoky DDoS poškodzujú firemnú reputáciu tým, že partnerom a zákazníkom znemožňujú prístup k online zdrojom spoločnosti. Okrem toho spôsobujú firmám aj finančné straty, pričom v priemere ide o čiastku v rozmedzí od 52 000 do 444 000 USD, v závislosti od veľkosti organizácie.
Respondenti zasiahnutí DDoS útokmi sa vyjadrovali k dĺžke útoku a jeho dopade na prevádzku firemných stránok, ich služby a infraštruktúru. V 13% prípadov služby úplne skolabovali, vo viac ako polovici prípadov (52%) prišlo k závažným omeškaniam v prístupe k službe a v 33% prípadov zaznamenali firmy mierne spomalenie. Takmer u každej tretej firmy (29%) viedol DDoS útok k zlyhaniu transakcie v rámci ponúkaných služieb.
„Absolútna nedostupnosť služby na krátky čas a takisto spomalenie trvajúce niekoľko dní predstavujú pre spoločnosti vážny problém. Obe tieto situácie totiž môžu negatívne ovplyvniť spokojnosť zákazníka a tým pádom aj jeho ochotu opäť využiť danú službu v budúcnosti. Firmy, ktoré využívajú spoľahlivé služby ochrany pred DDoS útokmi, sa tak nemusia obávať straty reputácie z dôvodu, že by sa ich zákazníci k službe nedostali a to aj v prípade, že by čelili rozsiahlemu útoku,“ hovorí Eugene Vigovsky, vedúci tímu ochrany pred DDoS útokmi Kaspersky Lab.
V prípade DDoS útoku umožňuje riešenie Kaspersky DDoS Protection dočasne presmerovať internetovú prevádzku pomocou náhradnej cesty cez špeciálne čistiace centrá, ktoré odfiltrujú falošné požiadavky útoku, pričom legitímne prepošlú ďalej. To znamená, že používatelia môžu naďalej využívať služby alebo stránky bezpečne a spoľahlivo, aj keď útok stále prebieha.