Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Digitálne peňaženky v mobiloch a prenosných zariadeniach sú najčastejšou témou diskusií týkajúcich sa nových spôsobov platenia na obľúbených sociálnych sieťach. 

Súvisiace témy sa objavili vo viac ako troch štvrtinách z celkových 3,5 miliónov sledovaných konverzácií. Vyplýva to z analýz v rámci Štúdie o digitálnych platbách spoločnosti Mastercard.

Rozširovanie používania digitálnych peňaženiek, ako je Masterpass, v obchodoch, na internete aj pri nákupoch priamo z mobilných aplikácií sa prejavilo viac ako dvoma miliónmi zmienení, z ktorých 84 % sa objavilo na Twitteri.  Okrem samotného platenia sa spotrebitelia podľa svojich vyjadrení tešia aj na ďalšie možnosti využívania digitálnych peňaženiek, ako je ukladanie údajov k vernostným kartám a podpora vo verejnej doprave, kde sa na platby cestovného využívajú karty vydávané dopravcom.

„Výsledky štúdie len potvrdzujú, že digitalizácia platobného odvetvia je nezastaviteľným a určujúcim trendom súčasnosti, ktorý mení správanie spotrebiteľov, obchodníkov i platobných a finančných inštitúcií,“ uviedol generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko, Česko a Rakúsko Miroslav Lukeš.

Druhou najdiskutovanejšou témou v súvislosti s platbami bol v roku 2016 nástup nových technológií typu umelej inteligencie a inteligentných domácich asistentov. V príspevkoch na sociálnych sieťach sa na popredných pozíciách držali aj nositeľné zariadenia typu smart hodiniek. Ďalšou horúcou témou bol tzv. internet vecí.

Štúdia o digitálnych platbách (Digital Payments Study) je v poradí už piatou, ktorou spoločnosť Mastercard po celý rok 2016 analyzovala konverzácie o nových spôsoboch prevádzkovania platieb. Štúdia vytvorená v spolupráci so spoločnosťami PRIME Research a Synthesio obsahuje výstupy z analýz z viac ako 3,5 miliónov konverzácií uskutočnených v roku 2016 na sociálnych sieťach, ako sú Twitter, Facebook, Instagram, Google+, YouTube, alebo Weibo v celkovo 188 krajinách sveta.