Technici spoločnosti Volvo Cars mu hovoria „dokonalý simulátor jazdy“. 

Nastavenie s pohyblivým sedadlom vodiča, volantom s funkciou hmatovej odozvy a náhlavnou súpravou pre čisté vnímanie virtuálnej reality by závidel každý seriózny hráč. Simulátor od spoločnosti Volvo Cars však túto koncepciu posúva na ďalšiu úroveň až do takej miery, že je ťažké rozlíšiť skutočnosť od simulácie. A presne to je jeho zmyslom.

Náhlavová súprava prezentovaná na podujatí

Simulátor ponúka jazdu so skutočným autom na skutočných cestách, pričom využíva špičkovú technológiu poprednej 3D vývojovej platformy Unity a odborníkov na virtuálnu a zmiešanú realitu z fínskej spoločnosti Varjo. Kombinuje realistickú trojrozmernú grafiku s vysokým rozlíšením, náhlavnú súpravu s rozšírenou realitou a celotelovú kombinézu Teslasuit, ktorá poskytuje hmatovú odozvu z virtuálneho sveta a zároveň sleduje reakcie tela svojho nositeľa.

Táto kombinácia softvéru a hardvéru umožňuje technikom Volvo Cars simulovať rôzne scenáre dopravných situácií na skutočnej testovacej dráhe pomocou skutočného automobilu, a to všetko v absolútnom bezpečí. Získajú tak dôležité informácie o interakcii medzi človekom a automobilom, ktoré potom využívajú pri vývoji nových bezpečnostných a asistenčných systémov a funkcií autonómneho riadenia.

Simulácia stretu s vysokou zverou

Testovacie subjekty môžu byť vystavené imaginárnym aktívnym bezpečnostným a asistenčným funkciám, pripravovaným používateľským rozhraniam autonómneho riadenia, budúcim modelom automobilov a mnohým ďalším scenárom. Simulátor je možné použiť na skutočnej testovacej trati rovnako ako v skúšobnom laboratóriu a každý scenár je plne prispôsobiteľný. Možností je neúrekom.

Simulátor jazdy v praxi

Pri vývoji bezpečnostných systémov pre automobily, ako sú technológie na predchádzanie nehodám, je testovanie zásadné. Avšak testovať tieto systémy v reálnom živote môže byť nebezpečné, časovo náročné a drahé. Simulácie na báze virtuálnej a zmiešanej reality však umožňujú úplne bezpečné skúšanie v autentickom prostredí bez toho, aby sme museli stavať hmotné prototypy či pripravovať zložité scenáre.

Predstavené technológie:

Náhlavná súprava pre zmiešanú realitu od spoločnosti Varjo.

Minulý rok sa spoločnosť Volvo Cars, v spolupráci so spoločnosťou Varjo, stala prvým výrobcom automobilov, ktorý umožnil jazdu na skutočnom automobile s náhlavnou súpravou pre zmiešanú realitu. Náhlavná súprava Varjo XR-1 Developer Edition využíva na vytvorenie prostredia zmiešanej reality videokamery a poskytuje zmiešanú alebo virtuálnu realitu vo vysokom rozlíšení. S náhlavnou súpravou Varjo XR-1 je možné objekty a prostredia vytvorené v spoločnosti Unity plynulo integrovať do skutočného sveta.

Výbava pre simulátor jazdy

Kombinéza Teslasuit

Haptická (hmatová) technológia prostredníctvom použitia síl, vibrácií či pohybov umožňuje opätovné vytvorenie hmatového zážitku pri interakcii s virtuálnym svetom. Testovacie subjekty spoločnosti Volvo, ktoré mali na sebe pokročilú celotelovú hmatovú kombinézu Teslasuit, fyzicky cítili jemnú reprodukciu síl, aké by človek pociťoval pri havárii, no neboli pritom vystavení žiadnemu skutočnému riziku. Kombinéza zároveň umožňuje technikom Volvo tieto reakcie testovať; môžu skúmať, ako pri strese reagujú svaly, srdcová frekvencia a hladina stresových hormónov, a následne tieto zistenia využívať pri tvorbe novej generácie bezpečnostných systémov, ktoré majú predchádzať nebezpečným situáciám a zmierňovať ich závažnosť.

Kombinéza Teslasuite

Simulačné stroje od spoločnosti Unity

Simulačné scenáre sa tvoria pomocou najnovšieho 3D softvéru pracujúceho v reálnom čase od spoločnosti Unity, ktorá stojí za jednou z najobľúbenejších vývojových platforiem na svete pre vývoj videohier. S pomocou spoločnosti Unity dokážu odborníci značky Volvo vytvárať virtuálne prostredia a objekty, ktoré sa použijú v simuláciách, alebo vložiť úplne presný 3D model automobilu Volvo ľubovoľného dizajnu do ľubovoľného virtuálneho prostredia a posúdiť ho pri rôznom osvetlení, na rôznych miestach a v akomkoľvek počasí.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu