Nestratí sa ani v poriadnom teréne.

Z obchodu Geekbuying nám do redakcie prišla na test pomerne netradičná kolobežka. Nie je primárne určená na cesty, pretože zvládne aj jazdu v teréne, a to do poriadneho kopca. Kolobežke toto všetko umožnia veľké a široké kolesá.

Tie majú v priemere 10-palcov, šírku 2,5-palca a s hlbokým vzorom zvládnu jazdu aj po nespevnených cestách. Vďaka odolnosti IPX4 je možné krátkodobo jazdiť aj v daždi. Svetlá výška je až 13 cm, pričom kolobežka je naviac odpružená vpredu aj vzadu. Dokopy je tu šesť tlmičov – 4 vpredu a 2 vzadu. O brzdenie sa starajú dve mechanické kotúčové brzdy, ktoré brzdia naozaj účinne, ale rekuperácia kolobežke chýba.

S hmotnosťou 28,5 kg je určená pre skúsených a zodpovedných jazdcov, ktorí vedia využiť jej potenciál naplno. Neodporúčame ju pre jazdu deťom, ktoré by mohli mať problém s jej hmotnosťou a tiež s jej vysokým výkonom.

Eleglide D1 Master
Eleglide D1 Master

Nekompromisný výkon

Kolobežku poháňajú dva 500 W motory v každom kolese. Pri týchto papierových číslach, a tiež v reálnej prevádzke, je výkon cítiť a treba si naň aj zvyknúť (ide to pomerne ľahko 🙂). Kolobežka má 3 výkonové režimy prevádzky. Každý z nich sa dá po stlačení tlačidla použiť so zapojením zadného motora, alebo so zapojením aj predného motora. Mení sa pri tom limit dosiahnutej rýchlosti a tiež aj celkový ťah. Pri zapojení oboch motorov na plný výkon dostaneme až 29 Nm ťahu. Pri tomto výkone kolobežka jazdca doslova katapultuje na vysokú rýchlosť, alebo umožní mu poľahky sa rozbehnúť do kopca.

Ovládanie je riešené páčkou na pravej strane, kde je aj prepínanie jednotlivých režimov. Na zapojenie predného motora je určené samostatné tlačidlo na ľavej strane. Kolobežka disponuje aj tempomatom. Na jazdu v meste určite postačuje prvý režim s maximálnou rýchlosťou 20 km/h, pri maximálnom výkone je rýchlosť obmedzená na 55 km/h. Tento výkon sa dá najlepšie využiť v teréne a rôznych stúpaniach až do 30° sklonu. Brzdí sa páčkami na riadidlách, podobne ako na bicykli, a každá brzda je ovládaná zvlášť.

Zvláštnosťou je, že kolobežka sa aktivuje jedným z dvoch priložených kľúčov a teda je možné ju nechať nachvíľu napríklad aj pred obchodom. 1,38-palcový displej ponúka prehľad o rýchlosti, prejdených kilometroch za jazdu, či celkovo, zaradenom výkonnostnom stupni a zobrazený je aj stav batérie. Výrobca uvádza dojazd až 80 km pri rýchlosti 15 km/h na rovine so 70 kg záťažou. Samozrejme pri využití a kombinácii jednotlivých módov sa dojazd zmenšuje, ale nie je problém sa dostať nad 30 km. Batéria má kapacitu 1056 Wh a nabiť ju z 0-100 % trvá až 12 hodín.

Jazda je zábava

Kolobežku testujeme na ceste aj v teréne, na rovine a tiež v kopcoch. Oproti „bežným“ kolobežkám je tento kolos naozaj pohodlný na jazdu. Až 21 cm široká platforma s batériou poskytuje dosť priestoru aj na dlhé cesty. Vzadu je ešte aj opierka na druhú nohu. Riadidlá sú široké pre stabilnú jazdu a dajú sa plynulo výškovo nastaviť od 96 po 119 cm. Brzdy brzdia výborne a výborne sa jazdí aj na veľkých nafukovacích kolesách.

Jazda je plynulá a kolobežka zvláda tlmiť nerovnosti na ceste, či v teréne a tiež zvláda aj zoskoky z obrubníkov bez toho, aby bolo treba zliezť. Ani väčšie prekážky nie sú pre kolobežku problém. Pre jazdu v šere a tme je tu svetlo vpredu a vzadu, ktoré sa zapína samostatným tlačidlom. Pre lepšiu viditeľnosť sú tu aj 4 červené svetlá v rohu platformy. V týchto sú zabudované aj smerové svetlá pre odbočovanie, ktoré sa ovládajú prepínačom na ľavej strane. Klaksón je tu tiež a je veľmi hlasný. Samozrejmosťou je aj brzdové svetlo.

Život s D1 Master

S kolobežkou momentálne fungujeme na dennej báze a jej používanie má svoje plusy a mínusy. V porovnaní s „bežnými“ elektrickými kolobežkami je hmotnosť Eleglide D1 Master výhodou aj nevýhodou. Na jednej strane dodáva stabilitu, ale na druhej znižuje jej praktické využitie a možnosti prenosu. Dá sa veľmi rýchlo a prakticky zložiť, ale naložiť ju do auta je pomerne zložité a vyžaduje množstvo sily.

Je aj pomerne veľká a nezmestí sa do hocijakého kufra osobného automobilu. Je s ňou problém aj v menších výťahoch, a teda ostáva nosenie po schodoch. Na druhej strane získate výkonný stroj, ktorý konkuruje aj skútru. Geekbuying ponúka aj podobnú kolobežku Eleglide D1 s praktickým sedadlom a len s jedným 500 W motorom, ktorá plne postačuje na každodenné použitie.

Páči sa nám

  • Veľké nafukovacie kolesá
  • Vysoký výkon
  • Široká platforma na státie
  • Účinné brzdy
  • Dojazd
  • Svetlá výška 13 cm

Nepáči sa nám

  • Hmotnosť 28,5 kg
  • Skladnosť
  • Doba nabíjania

Cena

  • Cena D1 Master aktuálne s kódom GKB790S: 896.99 eur
  • Cena D1 aktuálne s kódom BIC789S: 544.99 eur

Kolobežku poskytol: Geekbuying.com

Nechajte nám správu