Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Občania, podnikatelia aj úrady zaslali prostredníctvom štátneho elektronického portálu slovensko.sk v roku 2017 vyše 30 miliónov správ. To je dvojnásobok v porovnaní s predošlým rokom. Zvýšenie sa netýka iba podnikateľov, s ktorým komunikuje štát od 1. júla 2017 už iba elektronicky, ale aj fyzických osôb, ktoré si dobrovoľne aktivovali svoju e-schránku. Mesačne sa na slovensko.sk prihlási viac ako milión užívateľov. Vyplýva to zo štatistík Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES).

Zatiaľčo v januári 2017 v rámci elektronických schránok odišlo niečo vyše milióna správ, v poslednom kvartáli 2017 to boli mesačne v priemere takmer štyri milióny správ. Nárastu elektronickej komunikácie výrazne pomohlo zavedenie povinnosti úradov komunikovať elektronicky s podnikateľmi od 1. júla 2017. Kým v januári malo aktivovanú e-schránku 32-tisíc firiem, aktuálne je to  276 111 firiem. Komunikácia štátu s podnikateľmi iba od začiatku roka 2017 vzrástla o 5,5-násobok.

„Teší nás aj stále rastúci záujem občanov o elektronickú komunikáciu so štátom. Pre fyzické osoby je e-komunikácia vecou dobrovoľného rozhodnutia. Počet ľudí s aktivovanými e-schránkami bol v decembri oproti začiatku roka 2017 takmer trojnásobný,“ hovorí Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.

Nárast oproti roku 2016 zaznamenalo aj Ústredné kontaktné centrum slovensko.sk, ktoré počas roka vybavilo 81 484 telefonických a e-mailových požiadaviek občanov. Pre porovnanie, v roku 2016 operátori celkovo vybavili 29 209 požiadaviek občanov. Najviac komunikovali užívatelia dňa 14. novembra, kedy operátori zaregistrovali 742 požiadaviek. Jeden operátor kontaktného centra v tento deň vybavil v priemere 67 telefonátov a e-požiadaviek občanov.

NASES v roku 2018 čaká spustenie centralizovaného doručovania elektronických úradných dokumentov, pre používateľov portálu slovensko.sk pribudne možnosť platby kartou a niekoľko nových funkcionalít elektronických schránok.

Značky: