Sociálna sieť však sľubuje, že ju nepoužije.
Portál Mashable informuje o novom patente, ktorý si dal Facebook patentovať 14. júna. Patent sa týka technológie, ktorá využíva mikrofón telefónu na odpočúvanie okolia. Mikrofón však neodpočúva okolie neustále, ale iba počas krátkej doby po zachytení špeciálnych signálov z televízneho vysielania.
Pointa technológie spočíva v tom, že zadávatelia reklamy by vďaka nej mohli získať spätnú väzbu od používateľov – bez toho, aby si to samotní používatelia uvedomovali. Predstavte si totiž, že by sa odpočúvanie aktivovalo na začiatku reklamy, keď smartfón zachytí konkrétny signál zo spotu a následne by sa zaznamenali reakcie používateľov počas jej trvania. Tieto dáta by sa následne poslali na analýzu.
Je zrejmé, že cieľom tejto technológie je získavať spätnú väzbu, aby mohli tvorcovia reklám upravovať spoty tak, aby sa páčili čo najviac ľuďom. Facebook však tvrdí, že takéto prakticky neplánuje používať – zatiaľ si ich iba patentuje v rámci konkurenčného boja. Vďaka patentu by ich nemal využiť žiaden jeho konkurent.
S podobným využitím mikrofónu v smartfóne však nedávno prišla aj španielska La Liga. Jej oficiálna aplikácia využíva mikrofón telefónov v baroch, aby identifikovala prípadné nelegálne vysielanie zápasov španielskej futbalovej ligy. Po medializácii týchto praktík s tým La Liga prestala.
Zdroj: 9to5mac
Prečítajte si aj:
Facebook oznámil, ako bude lepšie strážiť vaše osobné údaje (doplnené)