Facebook spúšťa rozsiahlu kampaň, ktorá pomôže používateľom spozorovať falošné správy
Platforma Facebook chce touto kampaňou poskytnúť používateľom nástroj, aby sa sami mohli informovane rozhodnúť o obsahu, ktorý budú čítať online a vedeli, odkiaľ pochádza. „Aby sme toto úsilie podporili, spúšťame v nasledujúcich týždňoch túto kampaň v krajinách Európy, Stredného východu a Afriky s cieľom vzdelávať a informovať ľudí o tom, ako odhaliť potenciálne falošné správy,“ povedala Meg Changová, Public Policy Manager v spoločnosti Facebook. Facebook sa rozhodol po konzultáciách s vybranými partnermi na overovanie faktov zostaviť „Tri otázky, ktoré pomôžu eliminovať falošné správy“. Kampaň budú sprevádzať aj vizuály, ktoré sa budú užívateľom na platforme Facebook zobrazovať a dovedú ich na webovú stránku dedikovanú tejto kampani www.stampoutfalsenews.com. Tieto reklamné vizuály budú nabádať používateľov, aby sa zamysleli nad informáciami, ktoré vidia v príspevkoch, a sami seba sa spýtali:
- Odkiaľ to je? Keď nie je uvedený zdroj, vyhľadaj si ho.
- Čo tomu chýba? Prečítaj si celú správu, nielen titulok.
- Ako sa cítiš? Ľudia, ktorí tvoria falošné správy, chcú s tebou manipulovať.
Kampaň spočiatku uvidia niektorí užívatelia naprieč krajinami EÚ, ako aj vo Veľkej Británii a v krajinách na Strednom východe, Afrike a Turecku. Aby bolo možné zhodnotiť účinnosť týchto kampaní a Facebook pomohol ľuďom lepšie porozumieť tomu, čomu veriť, budú na túto kampaň nadväzovať prieskumy spoločnosti Facebook, ktoré sa zamerajú na to, čo sa ľudia vďaka tejto kampani naučili. Tieto informácie v budúcnosti pomôžu Facebooku vytvoriť viac podobných iniciatív v oblasti mediálnej gramotnosti.
Podobné články
Meta AI je v Messengeri, nehovorte s ňou po slovensky
Facebook chystá vlastnú AI aplikáciu
Messenger získal redizajn: Pôvodné modré logo je späť
Facebook začne mazať živé videá. Čo sa dá robiť?
Ako mať menej príspevkov na Facebooku?
Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod