Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Firmy sa postupne vracajú k svojim pôvodným biznis plánom, ktoré mali pred vypuknutím pandémie koronavírusu, ukazujú skúsenosti technologickej spoločnosti BOOTIQ.

„Zhruba polovica súčasných klientov sa aj počas dovoleniek snaží dohnať produktový a technologický vývoj, a naňho  naviazané biznis ciele plánované pred vypuknutím pandémie. Vidím to ako pozitívny impulz, pretože aj tie najväčšie firmy neprepadajú panike a chcú sa vrátiť k svojmu rastu,“ komentuje CEO BOOTIQ Marcel Červený. Novinkou vo svete zákazkových vývojárskych štúdií je výrazne zvýšený dopyt výrobných, strojárenských, ale aj priemyselných a ďalších typicky B2B firiem, ktoré si začínajú uvedomovať potrebu digitalizácie. BOOTIQ pomáha vývoju viac než 100 firmám v Česku a na Slovensku, o ktoré sa stará viac než 350 IT odborníkov.

Z pohľadu projektov, na ktorých sa podieľal  BOOTIQ, mala pandémia koronavírusu dopad na dve oblasti – na maloobchod, v ktorom ubudlo 10 % klientov a na sektor automotive, kde odpadlo až 40 % zákaziek a firmy zastavili výberové konania na nové projekty. Väčšina týchto klientov však následne obnovila spoluprácu, takže úbytok oproti stavu pred karanténou bol iba v jednotkách percent. „Menšia časť klientov z opatrnosti zastavila projekty, ktoré pre nich neboli kľúčové alebo dokonca využili voľné vývojárske kapacity na trhu a vytvorili si vlastné oddelenia. V posledných mesiacoch je z pohľadu BOOTIQ dopyt po IT službách až dvojnásobne vyšší než v posledných dvoch rokoch. A to hlavne vďaka stále rastúcim investíciám do digitalizácie, podpory predaja, vzdelávania a home office,“ popisuje Marcel Červený.

Zvyšujúci sa dopyt B2B firiem po digitalizácii niektorých zo svojich procesov začal vo väčšom meradle BOOTIQ pozorovať už vlani. Išlo predovšetkým o firmy prevádzkujúce B2B obchodné siete a portály alebo logistiku. Rast dopytu sa po vypuknutí karantény v segmente B2B viac než zdvojnásobil. BOOTIQ pritom priznáva, že ide o spoločnosti, ktoré by predtým – s najväčšou pravdepodobnosťou – nepovažoval za svojich klientov, teda za firmy vyhľadávajúce služby vývojárskych agentúr a IT konzultantov.

Čo dnes B2B firmy najčastejšie riešia a vyhľadávajú?

Popri webových stránkach, ktoré mnoho priemyselných a ďalších B2B podnikov neudržovalo v súlade s najnovšími trendmi, dochádza tiež k implementácii nástrojov vzdialenej komunikácie a riadeniu projektov alebo dodávateľských reťazcov. „Motivácia týchto firiem je dnes poháňaná predovšetkým potrebou obstáť vo svete, ktorý zažili v posledných mesiacoch. Jednoducho sa ukázalo, že im chýbalo množstvo procesov alebo systémov. Naopak, karanténa ukázala, že časť práce, hlavne po obchodnej stránke, je možné urobiť online. B2B firmy tak teraz doháňajú to, čo vo svete e-commerce, startupov, technologických firiem a nadnárodných korporácii funguje už roky,“ dopĺňa Červený.

Ako v B2B v posledných mesiacoch a týždňoch inovovali niektorí klienti BOOTIQ?

Priekopníkom e-commerce v B2B je slovenská firma Curaden, ktorá je výhradným distribútorom značky Curaprox na Slovensku. Ten potreboval kvôli rastúcemu dopytu prehľadný portál pre zubné ambulancie, ambulancie dentálnej hygieny, zubnej techniky a pre študentov zubného lekárstva. Tím BOOTIQ dostal za úlohu vymyslieť riešenie, ktoré by maximálne automatizovalo proces objednávky pre B2B partnerov. Následne ho napojil na existujúce podnikové systémy a zjednodušil obsluhu obchodu. Výsledkom je ušetrenie času predajcom, skladníkom aj samotným biznis partnerom pri objednávaní produktov.

Výsledkom dlhodobej spolupráce BOOTIQ s lídrom v oblasti logistiky DPD SK sú aplikácie Môj kuriér a po novom tiež Warehouse Management System (WMS). Ten pomohol so zjednodušením internej skladovej logistiky pre distribúciu interných kancelárskych a skladových prostriedkov od pracovných pomôcok cez pracovné uniformy až po IT materiál. Systém je plne zabudovaný do existujúceho intranetu a umožňuje ľahké zadanie požiadavky, sledovanie jej životného cyklu až po jej dodanie na niektorú zo stoviek pobočiek DPD SK. Súčasťou sú taktiež reporty skladových zásob, notifikácie o ich stave, vystavovanie externých objednávok a ich naskladnenie dodávateľom.

Aplikácia Môj kuriér, ktorá je v ostrej prevádzke od začiatku tohto roka, zjednodušuje prácu kuriérom aj nefiremným odosielateľom. Tým poskytuje jednoduchý a profesionálny nástroj, prepája zákazníka s dopravcom a maximálne uľahčuje komunikáciu. Ďalej zjednodušuje proces vystavovania faktúr a zaisťuje správnosť dokumentov tým, že zaznamenáva dáta o každej zásielke.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.