Spoločnosť Ford oznámila, že na ceste do Európy, vrátane Slovenska, sú už prvé dodávky nového modelu Ford Mustang Mach 1 – najviac pretekársky zameraného Mustangu, aký bol doteraz v ponuke.
Model prináša ďalšie zvýšenie výkonu najpredávanejšieho športového automobilu na svete v podobe špeciálne kalibrovaného 5,0-litrového motora V8 s výkonom 460 k a jedinečných špecifikácií prevodovky. Mustang Mach 1 zároveň predstavuje na mieru šitú aerodynamiku a nové systémy chladenia výkonových komponentov, ktoré mu zaisťujú vyššiu obratnosť a konzistentný výkon na trati.
Mustang Mach 1 dosiahne zrýchlenie 0 – 100 km/h za 4,4 sekundy a dokáže zvýšiť prítlak o 22 percent v porovnaní s modelom Mustang GT, v dôsledku čoho sa lepšie správa v zákrutách a vykazuje vyššiu stabilitu pri jazde vo vysokej rýchlosti. Model limitovanej edície v európskom regióne po prvý raz predstavuje kultový názov Mach 1 a fanúšikom výkonných automobilov zároveň prináša štýl, špecifikácie a dizajnové prvky inšpirované pretekmi.
„To, že Mustang je najpredávanejším športovým automobilom na svete, má svoj dôvod, ale model Mach 1 pozdvihne Mustang v očiach fanúšikov výkonných automobilov na tejto strane Atlantiku na ešte vyššiu úroveň. Či už na ceste alebo na trati, je to najzdatnejší Mustang, aký sa kedy dostal do Európy, a je viac ako hodný nosenia legendárneho znaku Mach 1.“ uviedol Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu Mustang Mach 1 pre Európu.
Čistokrvný výkon
Celohliníkový motor V8 od spoločnosti Ford je v modeli Mustang Mach 1 špeciálne vyladený tak, aby dodával charakter „odmeny za otáčky“, vďaka ktorému je jazda na Mustangu ešte príjemnejšia. Motor je vybavený otvoreným systémom nasávania vzduchu v spojení so zberným sacím potrubím a skriňami škrtiacej klapky 87 mm s nízkotlakovým vstrekovaním paliva do sacieho kanála a vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva. Vďaka tomu dodá 460 k výkonu pri 7 250 otáčkach za minútu a 529 Nm krútiaceho momentu pri 4 900 otáčkach za minútu.
Ustálený vysoký výkon podporuje prídavný chladič motorového oleja a nový adaptér filtra motorového oleja, ktoré zabezpečujú optimálny prietok oleja a stabilný výkon vozidla na trati.
Záujemcovia o kúpu modelu Mustang Mach 1 majú na výber veľmi pevné a presné prevodovky určené na pohodlné radenie prevodových stupňov pri vysokých otáčkach. Na sériovej verzii Mustangu je v Európe po prvý raz v ponuke šesťstupňová manuálna prevodovka TREMEC vybavená mohutnou dvojkotúčovou spojkou a krátkou radiacou pákou. Agresívne preraďovanie na vyššie i nižšie prevodové stupne je plynulejšie, presnejšie a ľahšie vďaka technológii prispôsobenia otáčok a funkcii plochého radenia. K dispozícii je aj pokročilá 10-stupňová automatická prevodovka od spoločnosti Ford, ktorá disponuje modernizovaným hydrodynamickým meničom a vyznačuje sa jedinečnou kalibráciou.
Obe prevodovky využívajú špecializovaný chladič oleja, chladiaci systém zadnej nápravy a samosvorný diferenciál na zaistenie trvalo optimalizovaného prenosu krútiaceho momentu na cestu. 10-stupňová automatická prevodovka disponuje aj druhým chladičom vzduch/olej, čím sa chladiaci výkon zvýšil o ďalších 75 percent.
Medzi aerodynamické vylepšenia patrí nová dvojdielna horná, spodná i bočná mriežka chladiča na zlepšenie chladenia, nový predný rozdeľovač, plech podlahy, jednopodlažný zadný spojler a výkonný zadný difúzor na optimalizáciu prítlaku a aerodynamickej rovnováhy. Na predĺženom plechu podlahy sú zároveň použité špecializované lamely na smerovanie chladiaceho vzduchu k brzdám, ktoré sú vybavené posilňovačom bŕzd vyššej špecifikácie v záujme zaistenia stabilne citlivého výkonu bŕzd. Šesťpiestikové brzdové strmene BremboTM podporujú brzdnú dráhu kratšiu ako 32 metrov pri rýchlosti 100 – 0 km/h.
Elektrický posilňovač riadenia a elektronicky riadené nastaviteľné odpruženie MagneRide®2 spolu s tuhšími prednými pružinami a stabilizátormi sa v modeli Mustang Mach 1 vyznačujú jedinečným vyladením, ktoré v spojení s vylepšenou aerodynamikou zaisťujú najpresnejšiu zmenu smeru a najsvižnejšiu odozvu.
Architektúra zavesenia kolies je konfigurovaná tak, aby zmierňovala záklon, predkláňanie a zdvih vozidla pri prudkom zrýchlení a brzdení. Obsahuje pomocné rámy a komponenty spojovacej tyče na nastavovanie zbiehavosti kolesa, ktoré sa osvedčili už v modeloch Mustang Shelby GT350 a GT500. Unikátne päťlúčové 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin sú o 0,5 palca širšie a sú vybavené pneumatikami Michelin Pilot Sport 4, ktoré zaisťujú vynikajúcu priľnavosť na ceste i na trati.
Mustang Mach 1 vylepšuje jazdné vlastnosti modelu Mustang a prináša známe voliteľné režimy jazdy, medzi nimi aj športový režim „Sport“ či režim jazdy na trati „Track“3. Systém Track Apps3 umožňuje vodičom spustiť akcelerometer, časovače zrýchlenia a funkciu kontroly rozjazdu4 na štandardnom 12-palcovom plne digitálnom združenom prístroji.
Dizajn inšpirovaný výkonom
Štýl inšpirovaný pretekmi je charakteristickým znakom kultového modelu Mustang Mach 1 od jeho úplne prvej iterácie od roku 1969. Štýl modelu najnovšej generácie je výrazne ovplyvnený aerodynamickými prvkami, ako sú predné mriežky chladiča, predný rozdeľovač, zadný difúzor či zadný spojler s výraznou povrchovou úpravou s vysokým alebo nízkym čiernym leskom a úpravou Magnetic. Jedinečné 19-palcové disky kolies majú pôsobivú úpravu v matnom odtieni Dark Tarnish.
Ponuka farieb obsahuje osem odvážnych kombinácií farieb karosérie a kapoty spolu s bočnými pruhmi, ku ktorým patrí sivá Fighter Jet Grey s matným čiernym/reflexným oranžovým pruhom a oranžovými brzdovými strmeňmi, či žltá Grabber Yellow s matným čiernym/bielym pruhom. Logo modelu Mach 1 zdobí zadné veko batožinového priestoru a predné krídla bez ohľadu na zvolenú farbu. Na mieru vyladený výfukový systém s aktívnym ventilom má okrem jedinečného zvuku štyri chrómové 4,5-palcové koncovky výfuku, ktoré dodávajú modelu Mustang Mach 1 nezameniteľný vzhľad.
Vo vnútri sú kožené sedadlá so sivým metalickým prešívaním. Interiér každého modelu Mustang Mach 1 má na palubnej doske znak s logom Mach 1 a číslom vyhotovenia. Medzi štandardné technológie na zvýšenie komfortu a pohodlia patria predné sedadlá s funkciou vyhrievania a chladenia, systém konektivity SYNC 3, exkluzívny audiosystém B&O so sústavou 12 reproduktorov a zabudovaný modem FordPass Connect.
„Pravý Mustang Mach 1 musí vyzerať rýchly, aj keď stojí. Funkčná aerodynamika a exkluzívne funkcie inšpirované pretekmi nenechajú priaznivcov výkonných automobilov na pochybách, že tento Mustang znamená rýchlosť ešte skôr než vyrazí na trať,“ uzatvára Tonn.
Mustang Mach 1 | Šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec 3160 | 10-stupňová automatická prevodovka Ford |
Výkon | 460 k pri 7 250 ot./min. | |
Krútiaci moment | 529 Nm pri 4 900 ot./min. | |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 4,8 s | 4,4 s |
Zrýchlenie 400 metrov | 13,0 s | 12,6 s |
Brzdenie 100 – 0 km/h | 31,8 m | 31,9 m |
Najvyššia rýchlosť | 267 km/h | 249 km/h |